عصر ما و خانه ما

عارف خصافی : سالیان پیش یعنی قبل از بوجود آمدن فضای مجازی ، کیوسک ها پر از روزنامه و مجلات کاغذی بوده است.بخصوص در سال های ۷۶ تا ۸۴ _ طبق علاقه و سلایق خواننده ها، روزنامه هایی که توانسته باشند خود را در درون خانه ها جای دهند، بی شک پرفروش ترین آنها بودند. […]

عارف خصافی : سالیان پیش یعنی قبل از بوجود آمدن فضای مجازی ، کیوسک ها پر از روزنامه و مجلات کاغذی بوده است.بخصوص در سال های ۷۶ تا ۸۴ _ طبق علاقه و سلایق خواننده ها، روزنامه هایی که توانسته باشند خود را در درون خانه ها جای دهند، بی شک پرفروش ترین آنها بودند.

حال _ از وقتی که فضای مجازی شکل گرفت، و مردم بسوی آن روی آوردند، در کل، کاغذ، رنگ خود را از دست داد.هر چند برخی از تحلیل گران بر آسیب آن تاکید دارند. و این خود جای بحث دارد.اکنون مردم به این فضا اکتفا و عادت کرده اند لذا با نگاه به چنین فضایی، سوالی مطرح می شود که چه رسانه ای می تواند در خانه های مردم نفوذ کند و بر سر سفره ی آنها واقع شود؟

بی شک ، پاسخ به این سوال مستلزم کمی تامل در حوزه اجتماعی از قالب نظری است.عواملی چون:

۱_ تشخیص حساسیت مخاطب

۲_ احیای موضوعات به روز و مورد نیاز مردم

۳_ پرداختن به برخی موضوعات حساس محلی

۴_تسلط بر تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات

۵_ تجربه و تحلیل و ارائه گزارش های مربوط به حوادث روز

۶_مدیریت زمان

۷_استمرار داشتن در کار بطور روزانه

در حقیقت وجود شاخص های بالا باعث زنده نگه داشتن ژورنالیسم در حوزه اجتماعی می شود و این عوامل هستند که تعیین کننده می باشند تا ژورنالیسم ها بتوانند وارد خانه ها شوند.

بی تعارف مثالی را جهت روشن شدن مطلب باید بیان کنم و همه ما بی شک روزهایی را تجربه کردیم که چگونه روزهای غبار آلود فضای سیاسی و یا اجتماعی بدنبال صحت و سقم خبری باشیم . برای اطمینان حاصل کردن از خبر بدنبال خبرگزاریهای مورد نیاز واقع می شویم .
اینجاست که باید اعتراف کنم عصر ما همان خبرگزاری است که حتی بر سر زبان فرزندان ما واقع شده است که چه می گویم ؟آیا خبر را منتشر کرده است یا خیر؟

این همان عوامل فوق الاشاره بودند که *عصر ما* را بر زبان ها قرار دادند و توانسته است با تکیه بر آنها بر سر سفره ی همه ی خانواده ها قرار گیرد.

____

(روز خبرنگار را به همه ی *اهل قلم*، تبریک گفته و برای *عصر ما* آرزوی موفقیت دارم)