قربانی الگویی ماندگار برای مدیران انقلابی

یاسین کاوه پور :انسان در طول زندگی برای موفقیت و عاقبت بخیری نیازهای بسیاری دارد که “حاج علی محمد قربانی” به عنوان یک الگوی موفق و شاخص، نه تنها یک سری اصول را انجام میداد بلکه دیگران و به ویژه جوانان را نیز به انجام آنها دعوت می نمود. *حاج علی محمد قربانی* در محل […]

یاسین کاوه پور :انسان در طول زندگی برای موفقیت و عاقبت بخیری نیازهای بسیاری دارد که “حاج علی محمد قربانی” به عنوان یک الگوی موفق و شاخص، نه تنها یک سری اصول را انجام میداد بلکه دیگران و به ویژه جوانان را نیز به انجام آنها دعوت می نمود.

*حاج علی محمد قربانی* در محل کار با گردهم آوردن جوانان، یک هیات راه اندازی کرد و نام آن هیات را ابوالفضل(ع) نامگذاری نمود و چندین مراسم مذهبی به صورت خودجوش به مناسبت های مختلف برگزار کرد و اتفاقا این مراسمات تاثیرات معنوی کثیری بر روی کارکنان گذاشت.

*حاج علی محمد قربانی* جلسات فوتبال سالنی برگزار می کرد و هر هفته نیز چند جلسه تمرین داشت و همه پرسنل مجموعه را به ورزش دعوت می نمود و با تشکیل تیم فوتسال به مقام ورزشی نیز رسید و البته تاثیر ورزش در روحیه جوانمردی و سلامت جسمانی ایشان و سایر همکارانش بسیار مشهود بود.

*حاج علی محمد قربانی* علاوه بر ترویج مسائل دینی، فرهنگی و ورزشی، پیگیر برگزاری دوره های آموزشی نیز بود، پرسنل را موکداً به ادامه تحصیل تشویق می نمود و هرجا که میتوانست مورد حمایت قرار میداد و شرایط را به گونه ای مهیا می نمود تا ادامه تحصیل و اخذ درجات عالی علمی و تحصیلی برای پرسنل تسهیل شود.
برای مثال، این حقیر در ایامی که تازه مدرک لیسانس را گرفته بودم و رغبتی به ادامه تحصیل نداشتم، به بنده توصیه کرد با هرسختی و مشقتی که شده درس را تا عالی ترین درجات ادامه دهم.

*بعدها در فرمایشات مقام معظم رهبری(دامه برکاته) مشاهده نمودم که توصیه اکید ایشان به جوانان، تهذیب، تحصیل و ورزش بوده که “شهید حاج علی محمد قربانی” به عنوان مدیری ولایتمدار، انقلابی و جهادی در واقع این سه اصل را برای جوانان انجام داد