ارکان ثبات امنیت داخلی و نقش فعال در معادلات منطقه ای ! / محمد آرمند

درجهان و بلاخص کشورهای صنعتی، امنیت اولین و زیربنایی ترین مقوله است.امنیت یک کشور را مانند پی یک ساختمان تصور کرده اند. اگر پی ساختمان محکم باشد همه اجزای ساختمان در امنیت به سر میبرند اما اگر سست باشد برعکس ! وقتی امنیت در ساختمان بوجود آمد آن موقع وسایل ذینفع وگرانبها ویا میهمان عزیز […]

درجهان و بلاخص کشورهای صنعتی، امنیت اولین و زیربنایی ترین مقوله است.امنیت یک کشور را مانند پی یک ساختمان تصور کرده اند. اگر پی ساختمان محکم باشد همه اجزای ساختمان در امنیت به سر میبرند اما اگر سست باشد برعکس ! وقتی امنیت در ساختمان بوجود آمد آن موقع وسایل ذینفع وگرانبها ویا میهمان عزیز به ساختمان دعوت میکنید و با خیال راحت و با اطمینان خاطر با میهمانان گفتگو میکنید.

واقعه 11 سپتامبر،وادامه آن انفجارهای انتحاری و …در کشورهای اروپایی واخیرا در ترکیه از نوع خرابکارانه ضد امنیتی برای آن کشور ها حساب میشود .هیچ کدام از این انفجارها منشاء عوامل شهروندی نداشته است.بعد از هر اقدام ضد امنیتی مانند انفجار،تهدید به عوامل خارج از مرز کشورها ارتباط پیدا میکند. و خاورمیانه وکشورهای پاکستان،افغانستان بزرگترین پرورشگاه نامشروع گروهک های تروریستی مانند القاعده،جبهه النصره،جوخه اعدام موساد،چکاوک، داعش، جندالله، و… که عوامل ناامنی در جهان به حساب می آیند که خوشبختانه تنها گروه سالم ودر راستای آزادیبخش و امنیت کشورها گام برداشته است،حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله است.از افتخارات حزب الله تاکنون هیچ گونه عمل خرابکارانه دست نزده است و تنها اتهام که برعلیه حزب الله وارد کرده اند دسیسه و توطئه قتل رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بود که با افشاگری بموقع سید حسن نصرالله وبا ارائه استنادات تصویری پرده از قتل حریری توسط اسرائیل برداشته اند.

امروز حزب الله بزرگترین برگ برنده در دستان جمهوری اسلامی برای امنیت داخلی جمهوری اسلامی محسوب میشود.حزب الله در انتخابات سیاسی کشور لبنان صاحب کرسی سیاسی و تصمیم گیرنده نهایی حساب میشود.تعیین ریاست جمهوری و نخست وزیر که برابر قانون توسط احزاب رسمی و پارلمان تعیین میشوند فصل الخطاب تعیین و انتخاب آنها حزب الله است.حزب الله مانند گروهکهای تروریستی عمل نمیکند ونخواهد کرد.تیزبینی رهبر مقام معظم رهبری درانتخاب سرلشگر سردار باقری همه نقشه های امریکا را نقش بر آب کرد. و دولت روحانی ویا دولتهای آینده جمهوری اسلامی فقط برباورها و دستاوردهای بومی خود تکیه کنند.ودولت روحانی آگاه باشد که هیچکدام از شرکتهای اروپایی حتی رده های پایین در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد که منتظر آنان تا تحول ورونق اقتصادی را برای ما بوجود بیاورند.تبعیض در تقسیم ثروت ایران بین استانها،فساد های مدیران از شاخص های دورکردن وعدم جاذبه برای سرمایه گذاران خارجی است.که کنترل و مهار آن از دست دکتر روحانی خارج شده است.

ادامه دارد……