اندوه را زیر پـا گذاشتند!

دکتر فاضل خمیسی : فلسطینیان «مرگ» را به سخره گرفته و نشان دادند «شجاعت» ژنی است که هرگز نمیتوان آنرا آموخت.روزگاری خواهد رسید که هوش خصمِ اسرائیل مغلوب شجاعت و درایت فلسطین گردد و بشریت تن به قبول عدالت خواهد داد. مادری که دو کودک شهید خود را به آغوش می کشد و آخرین لالایی […]

دکتر فاضل خمیسی : فلسطینیان «مرگ» را به سخره گرفته و نشان دادند «شجاعت» ژنی است که هرگز نمیتوان آنرا آموخت.روزگاری خواهد رسید که هوش خصمِ اسرائیل مغلوب شجاعت و درایت فلسطین گردد و بشریت تن به قبول عدالت خواهد داد.

مادری که دو کودک شهید خود را به آغوش می کشد و آخرین لالایی را بدون لرز برای آنان میخواند، بی رحم نیست او بهترین آموزگار زندگی است، او به این باور رسیده که مرگ پیوست زندگی است و میداند که مواجه شدن با باطل ممکن است مهمترین دارایی اش را از او بستاند!

فلسطین و فلسطینی قبل از اینکه به اجتماعات بیرون و قطعنامه های بی روح متکی باشد به حقانیت و شجاعت خویش تکیه دارد. بنابراین حتی اگر غزه اشغال شود کابوس های اسراییل از قبل بسیار بیشتر خواهد شد ..

وقتی شبکه های تلویزیون بمباران غزه را به نمایش میگذارند آنچه قابل توجه است دیگر خرابی و آوار نیست بلکه استقامت و ایستادگی و شجاعتی است که در طول تاریخ برای آن تشابهی نیست..

نمیدانم از فضای مجازی کلیپ القای شهادتین کودک فلسطینی به برادر کوچکش را دیده اید یا خیر؟ با آنکه خود زخمی است سعی دارد برادرش قبل از شهید شدن اشهد را بخواند و آن کودک هم با زمزمه کردن نام خدا و رسول اسلام (ص) این جهان ستم آلود را ترک میکند، الله اکبر، نمیدانم نتیجه ی ظاهری این جنگ چه خواهد شد اما به یقین دانستم که «جان» در برابر جور و ستم از بالاترین ارزش برخوردار نیست!

قدرت ظالم در ابزار و ادواتش نیست بلکه در ترویج ترس در زیر دست است ، آنجا که برای زندگی ارزشی والاتر از عزت و صداقت رواج میدهد و سعی میکند ، ژن ترس را حاکم روح انسانی نماید و این تز در برابر آموزه های فلسطینیان به شکست انجامید. آن کس که شجاعت دارد همیشه زنده است و کسی که با ترس و طمع میزید، اتفاقی است ناخوشایند که برای انسانیت رخ داده است…