احمد سیاحی:تمامی استخدام های درون استانی با اولویت نیروهای بومی

به گزارش خبرنگار عصرما،مهندس احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با رسانه ها به تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان خوزستان پرداخت . احمد سیاحی در تشریح مصوبات اولین سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان افزود: در اولین سفر کاری هیات دولت یازدهم به استان خوزستان دکتر روحانی در تدوین و تصویب […]

به گزارش خبرنگار عصرما،مهندس احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با رسانه ها به تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان خوزستان پرداخت .

3603_733

احمد سیاحی در تشریح مصوبات اولین سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان افزود: در اولین سفر کاری هیات دولت یازدهم به استان خوزستان دکتر روحانی در تدوین و تصویب مصوبات نگاهی ویژه به استان خوزستان داشت.

وی گفت: با توجه به گزارشات دقیقی که از سوی مسوولان استانی خصوصاً استاندار خوزستان ارایه شد مصوبات خوبی به تصویب رسید که بی شک اجرایی شدن این مصوبات چشم انداز خوبی برای آبادانی استان خوزستان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد که آماده سازی و بهره برداری از ۵۵۰ هزار هکتار از زمین های مستعد کشاورزی استان در قالب طرح مقام معظم رهبری به مدت سه سال و با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از جمله مصوبات مهم سفر هیات دولت به استان خوزستان است که اجرای این طرح می تواند تحولی بزرگ در صنعت کشاورزی استان ایجاد کند.سیاحی با اشاره به اینکه اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال تاثیر گذار خواهد بود بیان داشت: این طرح جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان بود که به دلایل مختلف مراحل اجرایی آن با تاخیر بسیاری انجام شد.

وی افزود: همچنین یکی از طرح هایی که نگرانی های بسیاری را برای مردم استان خوزستان به وجود آورد، طرح انتقال آب ˈبهشت آبادˈاز سرشاخه های کارون است که در جلساتی که با حضور دکتر روحانی در استان خوزستان برگزارشد با شفافیت اعلام کردند برداشت آب به غیر از مصرف آشامیدنی ممنوع است که این تصمیم رییس جمهوری جای تشکر دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح انتقال آب غدیر نیز از دیگر طرح هایی است که با حضور رییس جمهوری مورد بررسی قرار گرفت که در این طرح آب رودخانه کرخه به میزان سه متر مکعب در ثانیه در قالب مرحله دوم از فاز اول به شهر اهواز منتقل می شود.وی به مصوبات دیگر سفر اشاره کردو افزود: ملحق شدن شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تجاری را از دیگر مصوبات مهم سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان تاثیر بسیاری در شکوفایی و رونق هرچه بیشتر این شهرها خواهد داشت.

سیاحی پاک سازی و لایروبی رودخانه اروند با همکاری دولت عراق که از دیگر مصوبات سفر هیات دولت به استان خوزستان است را بسیار با اهمیت دانست و در مورد وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه خانه به صورت کاملاً مدرن ساخته شده اما در رابطه با خرید برخی تجهیزات از خارج از کشور کمبود اعتبار وجود داشت که در سفر هیات دولت به استان خوزستان مصوب شد از محل درآمدهای عمومی ۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام به این طرح اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن طرح تصفیه خانه شرق اهواز از ورود فاضلاب خام به رودخانه کارون از طریق نهر ماله که انتهای این نهر به تالاب شادگان متصل می شود جلوگیری خواهدشد.

سیاحی افزود: در سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان مصوبات خوبی برای پروژه قطار شهری اهواز به تصویب رسید که با توجه به اینکه در بحث فاینانس بر اسای ماده ۶۲ قانون محاسبات کشوری ۵۰ درصد از هزینه های مترو بر عهده شهرداری است و بانک عامل تضمین شهرداری را نمی پذیرفت،با نظر مثبت دکتر روحانی ،وزارت کشور ضامن بازپرداخت وام شهردرای اهواز شد.معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: درخواست اختصاص دو تا سه درصد از درآمدهای فروش نفت به استان خوزستان در جلسه ای با حضور رییس جمهوری مطرح شد که در صورت اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات استان خوزستان حل خواهد شد.سیاحی افزود: دکتر روحانی این قول را داده اند که این طرح در جلسه هیات دولت در تهران بررسی شود و در صورت تصویب این طرح به مجلس ارسال می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص مصوبه استخدام نیروهای بومی در استان خوزستان گفت: در این سفر به دستور دکتر روحانی ، مقرر شد تمامی استخدام های درون استانی با اولویت نیروهای بومی و در شرایط برابر با نیروهای غیر بومی انجام شود.