فارسیات ، جبهه بیاد ماندنی – ۲۲

عبدالله سلامی : ..از اتاق جنگ اطلاعی حاصل شده بود ، یک توپخانه سبک ۱۰۵ از اصفهان راهی خوزستان شده بود ، در واقع این اولین توپخانه ی سبکی بود که بعداز شروع جنگ وارد جبهه جنوب می شود . ارشد گروه رزمندگان جبهه فارسیات از اتاق جنگ درخواست کرده بود تا توپخانه سبک ۱۰۵ […]

عبدالله سلامی : ..از اتاق جنگ اطلاعی حاصل شده بود ، یک توپخانه سبک ۱۰۵ از اصفهان راهی خوزستان شده بود ، در واقع این اولین توپخانه ی سبکی بود که بعداز شروع جنگ وارد جبهه جنوب می شود . ارشد گروه رزمندگان جبهه فارسیات از اتاق جنگ درخواست کرده بود تا توپخانه سبک ۱۰۵ ، برای پشتیبانی از عملیات گروه رزمندگان به جبهه فارسیات اختصاص داده شود . بدون درنگ ، از اتاق جنگ دستور داده شد تا توپخانه ۱۰۵ به جبهه فارسیات اعزام و در انجا مستقر شود .

نزدیک ظهر یکی از روزهای سپری کردن دومین ماه شروع جنگ ، فرمانده توپخانه ۱۰۵ جهت بازدید و انتخاب محلی مناسب برای استقرار توپخانه و آشنایی با گروه رزمندگان به جبهه فارسیات . امده بود . فرمانده توپخانه ، یک افسر با درجه ستوانی بود ، در نشست چند دقیقه ای با گروه رزمندگان جبهه فارسیات در مورد مشخصات و کاربرد توپخانه ۱۰۵ با لهجه اصفهانی صحبتی باز کرده بود . سازمان اتشبار توپخانه سبک ۱۰۵ با چهار قبضه توپ با برد ۱۱ کیلومتر مجهز و هر کدام از توپهای آن ، چهار خدمه سرباز ، همراه دارد.

ادامه دارد .