فدراسیون بین‌المللی والیبال: کاپیتان تیم ملی زنان ایران جایگاه خود را تثبیت کرد

فدراسیون بین‌المللی والیبال در گفت و گویی با «مائده برهانی» لژیونر والیبال زنان به تمجید از او پرداخت و نوشت: کاپیتان تیم ملی به خوبی توانست جایگاه خود را در این رشته تثبیت کند.به گزارش سایت فدراسیون بین‌المللی والیبال، تیم ملی والیبال مردان تاکنون خود را به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان با داشتن […]

فدراسیون بین‌المللی والیبال در گفت و گویی با «مائده برهانی» لژیونر والیبال زنان به تمجید از او پرداخت و نوشت: کاپیتان تیم ملی به خوبی توانست جایگاه خود را در این رشته تثبیت کند.به گزارش سایت فدراسیون بین‌المللی والیبال، تیم ملی والیبال مردان تاکنون خود را به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان با داشتن سوپراستارهایی چون سعید معروف و سید محمد موسوی مطرح کرده است. هر چند تیم ملی والیبال زنان هم به دنبال مطرح کردن خود در آسیا است.آغاز سفر مائده برهانی در والیبال طولانی بود اما در انتها نتیجه خوبی داشت. در زمانی که پیروزی در مسابقات بین‌المللی تنها یک رویا بود اما او توانست خود را در والیبال ایران به اثبات برساند.

برهانی اظهار داشت: همه می‌دانند که من در زمین بازی مبارز هستم و در خارج از آن شوخ طبعم. فعال، خونسرد و شادابم. همچنین خیلی مسوولیت‌پذیر و سخت کوش و درستکار هستم. برای موفقیت در ورزش باید سخت تلاش کنید، بجنگید و روی هدف خود تمرکز کنید. مهم‌ترین چیز قبل از تمرکز کردن بر روی نتیجه مسابقات، ارتقا بخشیدن سطح خود است. باید بازی‌های تیم‌های موفق را ارزیابی کنید و ببینید که این تیم‌ها چگونه به پیروزی رسیده‌اند. در کنار آن باید به تیم‌هایی که شکست می‌خورند برای تمامی تلاشی که در زمین بازی انجام داده‌اند، احترام بگذارید.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشتم. به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال زنان اعتماد به نفس، تجربه و مسوولیت‌پذیری بیشتری را بدست آوردم. والیبال اعتماد به نفس لازم را به من داد. در طول این سال‌ها تجربه شکست و پیروزی را کسب کردم و توانستم از میان این تجربه‌ها توانایی ذهنی و بدنی خود را بهبود بخشم و این قضیه از من بازیکنی قوی ساخت. اکنون الگوی خوبی برای خانواده و دوستانم هستم.برهانی تجربه نخستین بازی خود در تیم ملی را در ۱۸ سالگی کسب کرد. اکنون او ۳۲ سالش است و مسیر طولانی موفقیت را در والیبال طی کرده است. البته تنها این موضوع نیست و وی نقش خود را به عنوان الگویی قوی برای دختران جوان والیبالیست برای حضور در این رشته افزایش داده است.

برهانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اولین بازی که در آن شرکت کردم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۹ در ویتنام و بازی شگفت‌انگیزی بود زیرا در آن مسابقات تنها ۱۸ سال داشتم. همه مسابقاتی که در آن بازی کردم، دوست داشتم اما به یادماندنی‌ترین آن حضور در کاپ کنفدراسیون والیبال ۲۰۱۴ آسیا در چین بود. جایی که برای اولین بار ویتنام را شکست دادیم و رده‌بندی قاره‌ای خود را بهبود بخشیدیم. همچنین بازی‌های باشگاهی قزاقستان هم به یاد ماندنی بود زیرا در رده پنجم مسابقات قرار گرفتیم و من جزو ۴ بازیکن امتیازآور این بازی‌ها بودم. همچنین مدرک کارشناسی ارشد را در مدیریت ورزشی کسب کردم. اکنون به عنوان مربی بدن‌سازی در ایران فعالیت می‌کنم. آکادمی والیبالی را در تهران دارم که به همراه بهترین دوستم «زینب گیوه» اداره آن را برعهده داریم.

استعداد برهانی دیر شکوفا شد او پس از بازی کردن رشته‌های ورزشی دیگر در دوران کودکی، از ۱۶ سالگی والیبال را انتخاب کرد.زمانی به ورزش علاقمند شدم که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ اعزام شد. ۱۰ سال داشتم و همه ایرانیان مسابقات جام جهانی را دنبال می‌کردند و من بزرگترین هوادار احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان و کاپیتان معروف تیم ملی بودم. عاشق فوتبال و خیلی در این رشته فعال بودم ولی در مدرسه و شهر خود، اصفهان فوتبال زنان نداشتیم بنابراین والیبال را انتخاب کردم زیرا ورزش خانوادگی بود و در ۱۶ سالگی وارد والیبال شدم.

فدراسیون بین‌المللی والیبال در ادامه این گزارش نوشت: قدرت هجومی خیلی سریع او را به یکی از بازیکنان قوی والیبال زنان تبدیل کرد. وی در مسابقات قاره‌ای به عنوان بازیکنی پرامتیاز رشد کرد. همین امر فرصتی برای او به وجود آورد تا مهارت‌های برهانی را تیم‌های باشگاهی خارج از ایران بیینند. برهانی به همراه گیوه جزو نخستین دخترانی بودند که توانستند برای تیم‌های خارج از ایران بازی کنند.برهانی در ادامه اظهار داشت: همه می‌دانند که دختران مسلمان باید در بازی‌ها با حجاب بازی کنند. در ابتدا برای ما سخت بود زیرا هیچ باشگاه خارجی ما را قبول نمی‌کرد. هر چند فدراسیون بلغارستان درهایش را به روی زنان ایرانی باز کرد و حضورمان را در لیگ بلغارستان پذیرفت. در بلغارستان با گیوه بازی کردم. ما تجربه‌های متفاوتی داشتیم اما کلا از بازی‌ها لذت بردیم. بلغاری‌ها تحت تاثیر بازی ما قرار گرفتند و از اینکه دختران ایرانی می‌توانند در چنین سطح بالایی بازی کنند، شگفت‌زده شدند. در ابتدای حضورم در لیگ ترکیه تنها بودم ولی دوستان جدیدی پیدا کردم. ایرانیان و مردم ترکیه فرهنگ مشابهی دارند به همین دلیل سه سال در آنجا بازی کردم.

برای دختران ورزشکار تجربیات خارق العاده‌ای در ترکیه وجود دارد زیرا وقتی با تیم ملی بازی می‌کردم می‌توانستم چیزهای جدیدی را با بازیکنان به اشتراک بگذارم. این یک چالش خوب بود ولی برای هر ورزشکاری مهم است تا در بزرگترین مسابقات حضور یابد و از دیگر بازیکنان یاد بگیرد.برهانی به عنوان کاپیتان تیم ملی به بازیکنان تیم کمک می‌کند تا رویاهای خود را در مسابقات قاره‌ای و جهانی دنبال کنند.برهانی عنوان کرد: امیدوارم در میان چهار تیم برتر آسیا قرار بگیریم. به عنوان یک بازیکن دوست دارم تا در سطح مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک بازی کنیم و مدال قهرمانی آسیا را بدست بیاوریم. اگر بتوانم یک سرمربی والیبال باشم دوست دارم تا به عنوان یکی از بهترین سرمربیان دنیا چون لانگ پینگ باشم.