گزارش مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید خوزستان + تصاویر

این مراسم راس ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه روز پنجشنبه ۸ دی ماه در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد. احمد وحیدی وزیر کشور که روز چهارشنبه در زاهدان در آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان شرکت کرده بود برای تودیع و معارفه استاندار خوزستان نیز از ساعات اولیه روز پنجشنبه […]

این مراسم راس ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه روز پنجشنبه ۸ دی ماه در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور که روز چهارشنبه در زاهدان در آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان شرکت کرده بود برای تودیع و معارفه استاندار خوزستان نیز از ساعات اولیه روز پنجشنبه وارد استان شده بود

قاسم ساعدی نماینده مردم سوسنگرد و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به نمایندگی از سایر نمایندگان در این آیین سخنرانی کرد .

آیت الله موسوی جزایری و آیت الله دکتر حیدری از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در این آیین حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان در این آیین گفت : بهتر از ایت الله رییسی برای ریاست جمهوری اسلامی ایران سراغ نداشته و ندارم . بهترین فرد برای ریاست جمهوری ایشان بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اضافه کرد : باید تمام کارگزاران نظام سیره ساده زیستی را از مقام معظم رهبری و ایت الله رییسی بیاموزند

نماینده ولی فقیه در استان از دخالت در عزل و نصب ها توسط برخی افراد انتقاد کرد و گفت : برخی افراد نباید در عزل و نصب ها دخالت کنند و باید دست مدیر ارشد استان را در انتخاب مدیران خود باز بگذارند.

قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان استان در این آیین گفت: نمایندگان خوزستان از آغاز دولت انقلابی ابراهیم رییسی در انتصابات دخالت نکردند اما حاصل از این عدم دخالت تخصیص تنها ده درصد از کل بودجه خوزستا شده است . تنها در حرف که خوزستان جزو اولویت های دولت است برای مردم سودی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان اضافه کرد : خوزستان استان ابربحران است . مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی برای رفع مشکل فاضلاب استان اختصاص دادند اما با یک بارندگی خانه های مردم زیر آب رفت. مدیران پروازی بلای جان استان شده است. علیرغم تاکید رئیس جمهور خوزستان همچنان از وجود مدیران پروازی رنج می برد.‌مگر این استان مدیر برجسته و کارآمد و دلسوز دارد کم دارد که مدیران پروازی در این استان صاحب منصب می شوند.

اعتراض مدیرکل بنیادشهید خوزستان در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان از سخنان رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از نکات قابل توجه بود. نورانی خطاب به ساعدی گفت : شما گفتید نتیجه عدم دخالت نمایندگان وضعیت موجود است .

صادق خلیلیان استاندار پیشین خوزستان هم گفت : نگذاشتم کسانی از بیرون قوه مجریه در کار انتصابات دخالت کنند.خلیلیان استاندار پیشین خوزستان: ۶۰ هزار شغل در یکسال گذشته در خوزستان ایجاد شد. کنایه استاندار سابق به مجتبی یوسفی با عبارت “نماینده دوربینی اهواز” از حاشیه های جنجالی این مراسم بود

آیت الله موسوی جزایری در این آیین گفت: متدینین و اهالی مسجد از آمدن آقای محراب به استان خوشحال شدند و گفتن خاطرات خوبی از دوران مدیرکلی لیشلن در اداره کل طلاعات استان دارند.

حسینی محراب استاندار جدید خوزستان در این آیین گفت : شورای انتصابات و شورای راهبردی استان خوزستان را تشکیل میدهم

 وحیدی وزیر کشور در این آیین گفت : در بحث خودرو دولت تلاش زیادی کرد اما عمده اش در بازار است که کار دلالی صورت می گیرد وگرنه در مبدا کارخانه قیمت ها مناسب است.

وحیدی اضافه کرد : آقای خلیلیان برادر دو شهید استادی فرهیخته هستند. استاد دانشگاه تربیت مدرس بودند. برادر پاکدست و ساده زیستی هستند. آدم جهادی هستند. تشکر آقای رییس جمهور را هم عرض می کنم.برادر عزیز آقای محراب پرتلاش کوشا انقلابی شناخته شده در سطح ملی ارتباطات خیلی خوب دارند. انس خوبی با جوانان دارند. مستقر می‌شوند و مسیر توسعه را با هماهنگی ‌و‌ کمک همگانی نمایندگان و علما به پیش می برند.

 محراب استاندار جدید خوزستان هم گفت:بیشتر شنونده هستم تا متکلم وحده. درود می فرستیم به روح شهدا. سلام بر مردم بزرگ خوزستان و عشایر گرانقدر. امیدوارم طرح ها و پروژه های درخوری با کمک هم و با نیروهای جوان و نخبه مان انجام دهیم.مدیران بخش آب و فاضلاب باید کمر همت ببندند. آب شرب سالم حق مردم است. مدیران باید حضور داشته باشند و ایستاده باشند. زنجیره تولید را در بخش صنعت خاصه خوشه های صنعتی باید روستاها را پایه بگذاریم و شما برای صادرات نظارت کنید. منطقه آزاد اروند باید پایگاه صادرات باشد.‌خوشه صنعتی باید دارای مزیت با چینی ها و صادر کننده های بزرگ باشند.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در این آیین اظهار کرد: کارهای صورت گرفته در استان خوزستان بسیار امید بخش بود. یک زمانی خدمت امام خمینی بودیم که سخگنوی خبرگان آقای مشکینی بود که از مشکلات و نابسامانی ها گفت و نوبت به امام که رسید فرمودند، آنچه که در قلب آقای مشکینی بود آیه یاس بود اما آنچه که در دل من است آیه امید است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از انتخاب استاندار جدید بسیار خوشحالم، از بابت اینکه سابقه خوبی در استان خوزستان دارد. استاندار جدید توانمند است؛ کمک و برنامه ریزی کنیم و با امید به آینده پیشنهادات خود را باید به استاندار جدید بدهیم تا کارها زودتر انجام شود.

وزیر کشور با تقدیر از تلاش های استاندار سابق، عنوان کرد: رئیس جمهور چندین بار در خوزستان حضور پیدا کرد که نشان دهنده پای کار بودن دولت و مردم است. بعد از اینکه موفقیت ها روشن شد و خود را نشان داد، دشمن با تمام قوا آمد. اغتشاشات را درست کرد و به نتیجه رسید و رسما  در رسانه های خود اعلام کردند که سراغ اقتصاد می روند و حالا هم با ایجاد نوسانات ارزی، جنگ روانی و تبلیغ عظیمی می کنند که ای مردم پول خود را از بانک ها بیرون بکشید. تلاش دشمن خیلی فراوان است و تلاش دارد که در نوسانات ارزی مردم را ناامید کنند. تلاش گسترده ای برای این کار صوت گرفته است. ما الان از نظر ارز مشکل نداریم و ارز فراوانی در اختیار داریم. ذخایر کالای اساسی تا ۱۳۰ درصد است. 

وحیدی افزود: دشمنان برای ایجاد اغتشاشات در خوزستان موفق نشدند و کار به جایی رسیده که رسانه‌های خارجی به مردم فحاشی کردند و در نهایت حادثه ترور در ایذه را انجام دادند که خوشبختانه عوامل آن دستگیر شدند.

در این مراسم با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی استان ضمن تقدیر از خدمات «صادق خلیلیان»، «علی اکبر حسینی محراب» به عنوان استاندار جدید خوزستان معرفی شد.
حسینی محراب از رزمندگان دفاع مقدس و برادر سردار شهید علی اصغر حسینی محراب است.محراب بیست و سومین استاندار خوزستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.حسینی محراب در دهه هفتاد مدیرکل اطلاعات خوزستان بود و در سال ۸۴ در دوره وزارت حجت الاسلام محسنی اژه ای در وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه بود.

وی در دولت دهم، دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود.محراب همچنین سابقه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه را در کارنامه اجرایی دارد.وی در دولت آیت الله رییسی، مشاور اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری بود. پیگیری و برخورد با ده ها پرونده مفاسد اقتصادی، از دیگر سوابق محراب حسینی است.

حسینی محراب از رزمندگان دفاع مقدس و برادر سردار شهید علی اصغر حسینی محراب است.پیش از این «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان بود که ۱۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ در این سمت منصوب شد.خلیلیان قریب ۱۶ ماه استاندار خوزستان بود .

بر اساس آمار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بیست و سومین استانداری است که برای خوزستان منصوب می شود.