راه اندازی تور شهرگردی با موضوع دفاع مقدس از ضروریات شهر اهواز است

سردار مرادحاجتی گفت: گردشگری جنگ و تور شهرگردی با موضوع دفاع مقدس می تواند نسل دانش آموز و دانشجوی ما را با مکان هایی در اهواز آشنا کند که اتفاقات خاص و حماسه های ماندگاری در آن ها رخ داده است فلذا راه اندازی این تورها از ضروریات است. گردشگری جنگ و تور شهرگردی با […]

سردار مرادحاجتی گفت: گردشگری جنگ و تور شهرگردی با موضوع دفاع مقدس می تواند نسل دانش آموز و دانشجوی ما را با مکان هایی در اهواز آشنا کند که اتفاقات خاص و حماسه های ماندگاری در آن ها رخ داده است فلذا راه اندازی این تورها از ضروریات است.

گردشگری جنگ و تور شهرگردی با موضوع دفاع مقدس از ضروریات شهر اهواز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در دفتر خود میزبان بانو «تبار قریب» مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز بود.

وی در این دیدار بر ضرورت ثبت ملی آثار و ابنیه ملموس و غیرملموس دوران دفاع مقدس به خصوص در اهواز تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های پیشگیری از تخریب آثار جنگ و جلوگیری از فراموشی آن ها اقدام به ثبت ملی کردن آن هاست.

سردار مرادحاجتی گفت: مهمترین رویکرد اخیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر کشور ساخت موزه هایی است که بتوانند محتوای دوران دفاع مقدس را به خوبی نگهداری و به معرض نمایش بگذارند و میراث فرهنگی ما به عنوان متولی اصلی موزه ها باید هم افزایی بیشتر و بهتری در این حوزه داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: در بحث معرفی ظرفیت های گردشگری اهواز به خصوص در حوزه دفاع مقدس، غفلت های زیادی صورت گرفته که تا دیر نشده باید آن ها را جبران کرد.

وی متذکر شد: خیلی از جوانان خوزستانی و اهوازی هنوز نمی دانند که در این شهر چه تصمیمات و اتفاقات مهمی در زمان جنگ اتخاذ شده و رخ داده است چون ما نتوانستیم این مکان ها را به جوانان نشان دهیم یا معرفی کنیم.

سردار مرادحاجتی یادآور شد: گردشگری جنگ و تور شهرگردی با موضوع دفاع مقدس می تواند نسل دانش آموز و دانشجوی ما را با مکان هایی در اهواز آشنا کند که اتفاقات خاص و حماسه های ماندگاری در آن ها رخ داده است فلذا راه اندازی این تورها از ضروریات است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز نیز با ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی سردار مرادحاجتی بر معرفی چند نقطه ارزشمند دوران دفاع مقدس در سطح شهر اهواز برای ثبت ملی تاکید کرد و بیان داشت: حیف است مکان هایی همچون چایخانه که مرکز ثقل حضور بانوان در پشتیبانی از جنگ بوده به ثبت ملی نرسند.

وی افزود: تقاضا داریم که کمیته ای مشترک بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و میراث فرهنگی اهواز تشکیل شود که بتوانیم ضمن شناسایی نقاط ارزشمند شهر اهواز برای ثبت ملی نسبت به گردشگری جنگ هم برنامه های لازم را پیش ببریم.