امام جمعه اهواز : انقلاب اسلامی، مانع فراموش شدن مساله فلسطین شد

امام جمعه اهواز گفت: امروز روز قدس است و انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموش شدن مساله فلسطین است. نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی، علیه نظام غاصب صهیونیست بود و ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مهمترین دستاورد است.حجت الاسلام و المسلین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۹ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه […]

امام جمعه اهواز گفت: امروز روز قدس است و انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموش شدن مساله فلسطین است. نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی، علیه نظام غاصب صهیونیست بود و ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مهمترین دستاورد است.حجت الاسلام و المسلین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۹ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: حداقل این است که کارکرد این ماه، اخلاق انسانی و دینی است و با چهره‌ای گشاده مشکلات مردم را حل کردن است. مردمی که همیشه پیشگام تر از مسئولین در خدمت مردم هستند.

وی افزود: روایتی از پیامبر (ص) است که مجوز عبور از پل صراط، حسن خلق است. حسن اخلاق، راه‌های زندگی را برای انسان هموار می‌کند.همچنین حسن خلق روابط صمیمانه انسان با دیگران را استحکام می‌بخشد. گنج‌ها در خوش اخلاقی است و زندگی را به سامان می‌رساند. موسوی فرد ادامه داد: دل انگیزترین اثر خوش اخلاقی همنشینی با خاتم الانبیا(ص) است. امیدواریم که خداوند متعال به همه ما حسن خلق را عنایت فرماید.

امام جمعه اهواز گفت: میزان فطریه امسال ۴۰ هزار تومان است. امیدواریم که به لطف خداوند متعال امسال دست پر از این ماه خارج شویم. وقتی از ماه رمضان خارج می‌شویم نیز دعای چهل و پنج صحیفه سجادیه تلاوت شود.وی تصریح کرد: هیچ ماهی به عظمت این ماه نبود. لحظه لحظه ماه با شکوه بود و جانکاه است که این ماه تمام شد چراکه معلوم نیست تا سال اینده زنده باشیم یا نه. این ماه سراسر رحمت الهی بود.

موسوی فرد افزود: امروز روز قدس است و انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموش شدن مساله فلسطین است. نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی، علیه نظام غاصب صهیونیست بود و ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مهمترین دستاورد است. به این معنا که مسئولیت مبارزه با این پدیده غاصب از دست دولتهای خائن به ظاهر اسلامی عربی خارج و بار آن بر دوش امت اسلامی قرار داده شد.

وی ادامه داد: امروز این مسئولیت برعهده فرد فرد مسلمانان عالم و هر فرد آزادی که به دنبال حق است، قرار داده شده است. این رژیم غاصب به حول و قوه الهی باید از صحنه روزگار پاک شود. از دستاوردهای بسیار مهم نامگذاری روز قدس، نجات ملت مظلوم فسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوا و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی است. درحالیکه به فراموشی سپرده شده بود.امام جمعه اهواز در پایان عنوان کرد: امیدواریم که خدا به همه امت اسلام توفیق عطا کند که بتوانند، به زودی و به اذن خدا به امامت مقام معظم رهبری در قدس نماز بخوانند.