کاهش ۵۹ درصدی بستری کرونا در خوزستان / مراقبت سندرومیک یادمان‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پایداری وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان بر لزوم جلوگیری از بروز عادی‌انگاری در جامعه تاکید کرد.دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۸ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه در حال خروج از موج بیماری […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پایداری وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان بر لزوم جلوگیری از بروز عادی‌انگاری در جامعه تاکید کرد.دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۸ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه در حال خروج از موج بیماری هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر برخی کشورهای غربی مجددا دچار موج جدید بیماری شده‌اند بنابراین اگر جایی بیماری جدی گرفته نشود و عادی‌انگاری رخ دهد، مجددا موج اتفاق می‌افتد.

، وی افزود: در حال حاضر شرایط در خوزستان خوب و پایدار است اما باید مواظب باشیم که عادی‌انگاری رخ ندهد.رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در هفته گذشته در استان خوزستان موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۳۷ درصد، موارد بستری ۵۹ درصد و موارد مرگ ۳۶ درصد کاهش یافته است.وی بیان کرد: همچنان روند واکسیناسیون در خوزستان کند است به گونه‌ای که مدت‌ها است پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۲ درصد و نوبت دوم ۷۳.۳ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۲.۲ درصد است. همچنین ۱۳ درصد افراد در تزریق نوبت دوم و ۵۱ درصد در دریافت نوبت سوم تاخیر دارند.

علوی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها نسبتا خوب است که در صورت ادامه این روند نگرانی‌ها کمتر می‌شود. همچنین میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۷.۱ است که این رقم در نقاط حاشیه‌ای پایین‌تر است.وی با اشاره به وضعیت کنترل مرزهای زمینی در هفته گذشته بیان کرد: خوشبختانه میزان ورودی موارد مثبت از طریق مرزهای زمینی بسیار کاهش یافته و مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در یادمان‌ها گفت: میزان رعایت ماسک خدمت‌دهنده در این اماکن ۸۱ درصد، رعایت ماسک خدمت‌گیرنده ۸۸ درصد، بهداشت فردی ۷۵ درصد و واکسیناسیون خدمت‌دهندگان ۱۰۰ درصد است. کنترل واکسیناسیون خدمت‌گیرندگان نیز ۷۵ درصد انجام می‌شود که توصیه شد بر این مساله بیشتر تاکید شود. میزان رعایت حضور ۲۰ درصد از افراد در مکان‌های مسقف ۸۱ درصد و فاصله‌گذاری در حمل و نقل نیز ۸۸ درصد رعایت می‌شود.وی بیان کرد: همه یادمان‌ها تحت رصد بهداشت هستند. مراقبت سندرمیک نیز انجام و در صورت مشاهده کوچکترین مورد، جداسازی انجام می‌شود تا در یادمان‌ها انتشار عفونت رخ ندهد.