معاون رییس جمهور: کارون نجات پیدا می‌کند

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کارون، رودخانه بزرگ و یک میراث گرانبها و رودخانه تفریحی است که مردم و جهانیان با آن خاطره دارند اما به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه، کارون به شدت آسیب دیده بود که با ایجاد دو خط انتقال شرقی غربی از اطراف رودخانه کارون و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه […]

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کارون، رودخانه بزرگ و یک میراث گرانبها و رودخانه تفریحی است که مردم و جهانیان با آن خاطره دارند اما به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه، کارون به شدت آسیب دیده بود که با ایجاد دو خط انتقال شرقی غربی از اطراف رودخانه کارون و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز، کارون نجات پیدا می کند.سیدصولت مرتضوی در حاشیه بازدید از طرح فاضلاب اهواز که امروز (۱۵ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: یکی از طرح های مهم خوزستان پروژه انتقال آب غدیر و طرح سامان دهی شبکه های فاضلاب خوزستان از جمله اهواز است. در سال های گذشته با کمترین بارندگی بیشترین آسیب به مردم وارد می شد که بر حسب دستور رئیس جمهور مقرر شد این مشکل با قید فوریت و در اسرع وقت برطرف شود.

وی افزود: در سفر استانی تصمیمات اتخاذ و منابع تامین شد و بر اساس گزارش مدیر آبفا خوزستان بیش از ۱۶۰ جبهه کاری در اهواز فعال هستند و در چندین خیابان نیز آسفالت در حال انجام است.معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خطوط انتقال با قدرت و با استفاد از پیمانکاران بزرگ و محلی در حال اجرا هستند. علاوه بر این تصفیه خانه اول نیز تقریبا تکمیل شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

مرتضوی ادامه داد: کار مهمی که انجام شد نجات کارون است؛ علاوه بر اینکه کارون، رودخانه بزرگ و یک میراث گرانبها و رودخانه تفریحی است که مردم و جهانیان با آن خاطره دارند اما به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه، کارون به شدت آسیب دیده بود که با ایجاد دو خط انتقال شرقی غربی از اطراف رودخانه کارون و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز، کارون نجات پیدا می کند.وی عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم بارندگی ها در زمستان امسال معادل زمستان سال گذشته بود اما امسال آبگرفتگی ها و بالازدگی فاضلاب در سال جاری نسبت به سال های قبل به شدت کاهش پیدا کرده بود که به همکاران خدا قوت می گویم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به بازدید از پروژه های دیگر خوزستان بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که دولت صادق الوعد است؛ خوشبختانه منابع خوبی نیز به همه استان ها تزریق شده و امیدوریم سال آینده مجددا منابع مناسب تری برای رفع موانعی که به وجود آورده بودند، تامین شود. امیدواریم منابع گسترده ای تامین کنیم تا این پروژه ها به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال جمع شود.