محورهای سخنان سید کریم حسینی نماینده اهواز در دیدار نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از نشست مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور به منظوری پیگیری مشکلات استان خبرداد و از رئیس جمهور خواست پرونده و محل پرداخت مالیات شرکت‌های مستقر در خوزستان به استان منتقل شوند تا زمینه رفع مشکلات زیادی را فراهم کند. سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز امروز پنجشنبه هفتم […]

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از نشست مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور به منظوری پیگیری مشکلات استان خبرداد و از رئیس جمهور خواست پرونده و محل پرداخت مالیات شرکت‌های مستقر در خوزستان به استان منتقل شوند تا زمینه رفع مشکلات زیادی را فراهم کند. سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز امروز پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه از برگزاری نشست مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور، معاون اجرایی و معاون امور مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و پیگیری مشکلات استان خبرداد.

سید کریم‌حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در این جلسه اظهار کرد: علت مشکلات در حوه‌های مختلف بیکاری بوده که باید با نگاه ملی و ویژه‌ای به رفع معضل بیکاری پرداخت.وی امنیت را یکی دیگر از مسائل مهم کشور دانست و افزود: سرقت‌های خرد در خوزستان ارقام بالایی را گزارش می‌دهد و به یک معضل تبدیل شده است.

حسینی عنوان کرد: خدمات شهری مظهر خدمات رسانی به مردم در سطح شهر‌ها است ولی متاسفانه شهرداری‌ها در استان به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات عدیده در ارائه خدمات به شهروندان ناتوان هستند و مشکلاتی دارند که باید در جهت رفع آن‌ها و به ویژه در نظر گرفتن مالیات ارزش افزوده به اندازه کافی برای شهرها تلاش کرد.وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در همین زمینه نیز باید پرونده مالیاتی و محل پرداخت مالیات شرکت‌های مستقر در خوزستان به استان منتقل شوند تا مردم استان از این موضوع و خدماتی که به دنبال دارد منتفع شوند.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه درخصوص آب شرب و پروژه‌های انجام شده به رئیس جمهور‌ اعلام کرد: پروژه‌های فاز دوم طرح غدیر و شمال شرق خوب شروع شد ولی با کُندی در حال انجام است که باید اعتبارات بیشتری به این پروژه‌ها تزریق شود.وی بیان کرد: بر شبکه آب و فاضلاب و طرح فاضلاب اهواز و کارون نیز تاکید شد که این پروژه‌ها نیز به کُندی پیش می‌رود و نیازمند نگاه ویژه ملی است.حسینی در این جلسه بر حق‌آبه کشاورزان استان طبق سند تدوین شده سال گذشته تاکید کرد و افزود: انتقال آب از موضوعاتی دیگری بود که مطرح شد چرا که انتقال آب راه حل نیست و امروزه مشکلات کشور در مدیریت منابع آبی است.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌های کارون، بهمن شیر، اروند و جراحی نیز مورد درخواست نمایندگان استان بود، گفت: راه روستایی یکی از اولین‌ نیاز‌های این مردم است که متاسفانه هنوز راه‌های آسیب دیده از سیل ترمیم و تکمیل نشده است؛ همچنین راه‌های بین شهری نیاز به ۴ خطه شدن و حدف نقاط حادثه خیز است.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در ادامه مطالبه‌گری خود برای خوزستان در جلسه با رئیس جمهور عنوان کرد: احداث پروژه ریلی اهواز- شهرکرد – اصفهان و دو خطه شدن راه‌آهن جنوب از دیگر مسائلی بود که در این‌ جلسه مطرح شد.

وی تصریح کرد: درمان نیز به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه است که به رئیس جمهور اعلام شد ۸ شهرستان استان فاقد بیمارستان بوده و بیمارستان‌های شهرستان‌های کارون و اهواز فرسوده و نیاز به جایگزینی دارند. همچنین کمبود پزشک متخصص و تجهیزات در شهرستان‌ها داریم که نیازمند توجه بیشتر در حوزه بهداشت و درمان است.حسینی در این جلسه به بحث آموزش، کمبود مدارس و کادر آموزشی اشاره کرد و گفت: در آموزش عالی می‌بینیم انتصابات وزیر علوم برای دانشگاه چمران بیشتر رفاقتی است تا بر اساس شایسته بودن.

وی همچنین در این‌جلسه بر توجه ویژه به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم که باعث ایجاد اشتغال می‌شود و نیازمند توجه رئیس جمهور است تاکید کرد.رئیس جمهور نیز پس از شنیدن صحبت‌ها و مطالبه‌گری‌های دکتر سید کریم‌ حسینی از تلاش خود و دولت برای پیگیری این مشکلات خبرداد.