ولایتی در دیدار با نماینده آلمان در 1+5:دخالت نکردن دولت های دیگر درامور منطقه مسائل را آسان تر حل می کند

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در عراق به دنبال برگزاری انتخابات موفق در این کشور و سوریه بوده است، گفت: اگر دولت های دیگر از دخالت در امور کشورهای منطقه اجتناب کنند مسائل آسان تر حل می شود. علی اکبر ولایتی عصر جمعه در دیدار دیتر لوکاس مدیر […]

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در عراق به دنبال برگزاری انتخابات موفق در این کشور و سوریه بوده است، گفت: اگر دولت های دیگر از دخالت در امور کشورهای منطقه اجتناب کنند مسائل آسان تر حل می شود.

81199575-5758028

علی اکبر ولایتی عصر جمعه در دیدار دیتر لوکاس مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان و نماینده این کشور درگروه 1+5 که در راس هیئتی عالیرتبه به تهران سفر کرده است اظهار داشت: تبادل نظر درباره مسائل منطقه و نیز اوکراین که به اروپا نزدیک تر است از اهمیت بالایی برخوردار است.وی افزود: متاسفانه در عراق اخیرا حملات تروریستی در مناطقی از این کشور رخ داده است و ایران به عنوان همسایه عراق از وضعیت این کشور بسیار نگران است .

ولایتی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: در مورد مسئله هسته ای گام های اولیه بسیار مثبت بوده است اما اگر بخواهیم در این زمینه تحلیلی ارایه دهیم باید بگوییم فعالیت هسته ای ایران کاملا جنبه صلح آمیز دارد.وی افزود: هر کشوری که معاهده ان. پی. تی را امضا کرده باید بتواند فعالیت هسته ای صلح آمیز خود را ادامه دهد.مشاور امور بین الملل رهبرمعظم انقلاب خاطر نشان کرد: برخی فشارها را به ایران اعمال می کنند اما می دانید که ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی هر روز در ایران هستند و همه چیز شفاف است که امیدواریم در زمان باقی مانده به نتیجه قابل قبول دست یابیم.

نماینده آلمان در گروه 1+5 نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت در عراق نگران کننده است گفت: ایجاد ثبات در منطقه از اهیت زیادی برخوردار است.دیتر لوکاس اظهار داشت: اتفاقات اخیر در اوکراین از جمله دیدار پوتین و رییس جمهوری جدید اوکراین دلگرم کننده بوده است.