رسانه و تاثیر آن بر افکار عمومی!
رسانه ها احساسات، عواطف و طرز اندیشه افراد را ، نه تنها بازنمایی میکنند، بلکه شکل میدهند و باعث تغییر در اولویت های ما می شوند. حوزه عمومی به فضای تعاملی و گفتگویی گفته میشود که مردم در آن در مورد روابط، احساسات و آروزهای شان بحث میکنند.این فضا، رسانه ها هستند و مهمترین وظیفه […]
رسانه ها احساسات، عواطف و طرز اندیشه افراد را ، نه تنها بازنمایی میکنند، بلکه شکل میدهند و باعث تغییر در اولویت های ما می شوند. حوزه عمومی به فضای تعاملی و گفتگویی گفته میشود که مردم در آن در مورد روابط، احساسات و آروزهای شان بحث میکنند.این فضا، رسانه ها هستند و مهمترین وظیفه رسانه شکل دادن به حوزه عمومی است . مکتب بودریار معتقد است رسانه ها، تصاویر و فضای مجازی باعث شده اند که ما واقعیت را از مجازی تشخیص ندهیم.
سریال هایی که میبینیم زندگی ما را شکل میدهند و روابط خانوادگی ما در وضعیت معلق بین مجازی و واقعی است.افکار عمومی بی طرف نیستند، افکار عمومی معمولا براساس منافع و خواست های ویژه خودشان به موضوع شکل میدهند.رسانه بر باورها و الگوهای رفتاری ما اثرگذار است و به طور پیوسته در حال شکل دادن به افکار و احساسات ما است و اولویت های ما را نیز شکل میدهد.رسانه ها باعث میشوند ما در دو فضای مختلف زندگی کنیم: فضای مجازی و فضای فیزیکی.گاهی ما خودآگاه یا ناخودآگاه تجربه های فضای مجازی را با فضای واقعی تلفیق میکنیم. تصورات ما از شهر را رسانه های آن شهر شکل میدهند.رسانه ، تلویزیون ، رادیو و روزنامه محلی است که به شهر هویت میدهد و پیشرفت جامعه شهری نیز بدون مدیریت رسانه امکان پذیر نیست.رسانه در شهر یک نیاز است و باید پاسخگوی نیازهای رسانه ای مردم باشد.
محمد باقر عباسی
کارشناس امور فرهنگی و رسانه
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰