تیم فوتبال هفت نفره ایران به نیمه نهایی پارالمپیک ریو صعود کرد

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در سومین دیدار خود از رقابت های مرحله گروهی پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ریو امروز (دوشنبه ) مقابل نماینده هلند به میدان رفت و توانست این تیم را با نتیجه 2 بر یک از پیش روی بردارد و راهی نیمه نهایی شود. گل های تیم ایران در این […]

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در سومین دیدار خود از رقابت های مرحله گروهی پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ریو امروز (دوشنبه ) مقابل نماینده هلند به میدان رفت و توانست این تیم را با نتیجه 2 بر یک از پیش روی بردارد و راهی نیمه نهایی شود. گل های تیم ایران در این دیدار توسط هاشم رستگار مبین در دقیقه 9 فرزاد مهری در دقیقه 18 وارد دروازه هلند شد. تیم کشورمان در دیدار مقابل نماینده هلند با ترکیب بابک صفری، هاشم رستگاری مبین ، حسن صفری ، صادق حسنی باقی ، جاسم بخشی ، محمد خراط و فرزاد مهری در زمین حاضر شد. تیم فوتبال هفت نفره ایران که با هدایت امین اله مانی در این رقابت ها حضور یافته است در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده فوتبال هفت نفره آرژانتین رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر از پیش روی بردارد.

82227777-71012619

دومین دیدار ایران مقابل تیم آمریکا انجام شد و فوتبالیست های ایرانی توانستند با نتیجه دو بر صفر این حریف قدرتمند را نیز از پیش روی بردارند. تیم فوتبال هفت نفره ایران در عین شایستگی به خاطر صادر نشدن روادید انگلستان در مسابقه انتخابی از راهیابی به ریو بازمانده بود که با حذف روسیه به دلیل دوپینگ سازمان یافته و به خاطر رنکینگ بالا مجوز حضور در ریو را در روزهای آخر کسب کرد. ایران در بازی های پارالمپیک 2008 پکن و 2012 لندن موفق به کسب عنوان سومی شده است و یکی از شانس های صعود از گروه دوم محسوب می شود. در گروه یک نیز اوکراین با نتیجه دو بر یک از سد انگلیس گذشت و تیم فوتبال هفت نفره برزیل ساعتی دیگر با تیم ایرلند بازی می کند.

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از بیش از 160 کشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد. این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار شامل 23 زن و 88 مرد در12 رشته ورزشی ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد.