کارگران و بازنشستگان نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه تجمع کردند

جمعی از کارکنان و بازنشستگان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز یکشنبه درب این شرکت تجمع صنفی برپا کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا شماری از کارگران این کارخانه تولید شکر صبح روز یکشنبه با اجتماع درب ورودی این شرکت پرداخت حقوق معوقه خود را خواستار شدند. کارگران معترض که بارها […]

جمعی از کارکنان و بازنشستگان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز یکشنبه درب این شرکت تجمع صنفی برپا کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا شماری از کارگران این کارخانه تولید شکر صبح روز یکشنبه با اجتماع درب ورودی این شرکت پرداخت حقوق معوقه خود را خواستار شدند. کارگران معترض که بارها وعده پرداخت حقوق و مطالبات آنها از سوی مدیریت داده شده اما عملی نشده است با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت نیشکر هفت تپه پرداخت مطالبات معوقه خود را خواستار شدند.

82262164-71082185

چند تن از کارگران معترض اظهار داشتند:حقوق و مطالبات آنان تاکنون پرداخت نشده و وعده های مکرر مدیریت شرکت نیز بی نتیجه بوده است. همچنین شماری از بازنشستگان نیشکر هفت تپه که در بلاتکلیفی شغلی بسر می برند در این تجمع حضور داشتند. 130 نفر از کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان با گذشت چند ماه از زمان بازنشستگی تاکنون مطالبات خود را دریافت نکرده اند. یکی از کارکنان بازنشسته این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 130 نفر از بازنشستگان این شرکت بعضا با گذشت هفت ماه هنوز مطالبات سنوات بازنشستگی خود را دریافت نکرده و شرکت مذکور نیز اقدامی در این راستا نمی کند. تعداد افراد شاغل در این واحد بزرگ کشت و صنعت حدود چهار هزار نفر اعلام شده است که در بخش های مختلف به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.

این شرکت بزرگ تولید شکر چند سالی است به دلیل به موقع پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارکنان با مشکل مواجه شده است. کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن پیش با ظرفیت اسمی 100 هزار تن شکر سفید راه اندازی شد. این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.