قائم مقام وزیر بهداشت در اهواز : سهم مردم از هزینه بستری به 8.5 درصد رسید

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت این است که سهم مردم از هزینه بستری از 37 به 8.5 درصد کاهش یافته است. دکترایرج حریرچی شنبه در همایش دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: رفع […]

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت این است که سهم مردم از هزینه بستری از 37 به 8.5 درصد کاهش یافته است. دکترایرج حریرچی شنبه در همایش دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: رفع بحران کمبود دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، بیمه کردن جمعیت فاقد پوشش بیمه سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت، حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم و حضور متخصصان تمام وقت از جمله دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

82205648-70970720

وی همچنین ارتقای هتلینگ بیمارستانی، احداث کلینیک ویژه، ترویج زایمان طبیعی و کنترل کردن تعرفه ها را از دیگر مزایای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد. حریرچی ادامه داد: در مدت یکسال از طرح تحول نظام سلامت 9 میلیون و 862 هزار و 265 نفر در کشور بیمه شده و تا این لحظه دفترچه دریافت کرده اند. قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در زمان حاضر پنج هزار و 735 پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور فعالیت دارند و همچنین 96 هزار و 627 تخت فعال در کشور وجود دارد که 58 هزار تخت فرسوده هستند و در راستای ارتقای هتلینگ بیمارستانی 39 هزار تخت نوسازی شد. وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت در جهت ترویج زایمان طبیعی نقش مهمی داشت و 6.5 درصد سزارین کاهش یافته است.

حریرچی گفت: در راستای اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، دو هزار و 39 خانه بهداشت جدید احداث شده و 276 مورد در حال احداث است. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 700 پزشک عمومی، 530 کارشناس و یک هزار و 955 پایگاه سلامت فعال هستند و 2 هزار و 169 پایگاه تعمیر و تجهیز و 818 مرکز خدمات جامع سلامت راه اندازی شدند. وی افزود: 70تا 100 هزار میلیارد ریال در سال 1393 پرداخت های غیرقانونی داشتیم یعنی 10 الی 15 درصد کل هزینه های سلامت ما به صورت غیر قانونی رد و بدل می شد ولی در جلوگیری از زیرمیزی موفقیت های زیادی کسب کردیم.

حریرچی تصریح کرد: در راستای تحقق فرمایش های مقام معظم رهبری که بیمار و بیمار دار رنجی جز بیمار داری نداشته باشد باید وحدت باید حرکت کنیم و در حوزه سلامت بدون توجه به جناح های سیاسی و کارشناسی دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم. قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کشور ایران بعد از کره جنوبی دومین کشوری است که موفق شده مسائل رشد توسعه انسانی را حل کند. وی گفت: امید به زندگی در ایران از 48.5 سال به 75.3 سال رسیده است.