مجرمان سایبری با نام مقدس کربلا چگونه کلاهبرداری می کنند؟

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در این خصوص بیان کرد: کربلا کوین (KarbalaCoin) یک پروژه کلاهبرداری ارز دیجیتال است که تلاش می‌کند با تهییج اعتقادات مذهبی و در عین حال وعده سودهای نجومی، اعتقادات مذهبی کاربران را طعمه کند. وی افزود: با نزدیک شدن ماه محرم، بنیانگذاران ارز جدید کربلا کوین […]

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در این خصوص بیان کرد: کربلا کوین (KarbalaCoin) یک پروژه کلاهبرداری ارز دیجیتال است که تلاش می‌کند با تهییج اعتقادات مذهبی و در عین حال وعده سودهای نجومی، اعتقادات مذهبی کاربران را طعمه کند.

وی افزود: با نزدیک شدن ماه محرم، بنیانگذاران ارز جدید کربلا کوین با استناد به نام شهر کربلا، که برای شیعیان جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، تبلیغات وسیعی را در رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده و تلاش می‌کنند با وعده سود سه هزار درصدی در مدت زمانی کوتاه کاربران را فریب دهند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به کلاهبرداری های صرافی ارز دیجیتال بلم (Belem) بیان کرد: این پلتفرم در واقع یک باند هرمی بوده که با دعوت از کاربران ایرانی برای ثبت نام، اقدام به جذب سرمایه نموده و با وعده پرداخت سود‌های کلان‌ ارزهای دیجیتال، توانست کاربران زیادی را به دام بیندازد. 

سرهنگ حسینی ضمن هشدار به هموطنان در حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرد: شهروندان عزیز جهت انجام فعالیت در حوزه رمز ارزها باید آگاهانه و با دانش کافی وارد این حوزه شده و به هیچ عنوان به فعالیت کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی در این خصوص اعتماد نکنند. همچنین جهت پیشگیری از گرفتاری در دام کلاهبرداری فیشینگ، به هیچ عنوان از نتایج موتورهای جستجو برای ورود به صرافی‌ها، درگاه‌های بانکی و … استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان بیان داشت: شهروندان می توانند در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ بخش فوریت های پلیسی در میان بگذارند.