سیداحمد خاتمی: مراکز نظامی ناموس ملت است

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در پی آن است که ملت ایران را به ذلت برساند و تحقیر کند ولی ملت عاشورایی و حسینی ما تحقیرناپذیر است.آیت‌الله سیداحمد خاتمی که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جوار 72 شهید غواص عملیات کربلای 4 در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با اشاره به چهار […]

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در پی آن است که ملت ایران را به ذلت برساند و تحقیر کند ولی ملت عاشورایی و حسینی ما تحقیرناپذیر است.آیت‌الله سیداحمد خاتمی که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جوار 72 شهید غواص عملیات کربلای 4 در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با اشاره به چهار ویژگی مشترک شهدا، توضیح داد: بیعت با شهدا بیعت با عزت و مقاومت در راه خداوند در راه ذلت‌ناپذیری است. نخستین ویژگی مشترک همه شهدا عشق به خدا و بعد از آن ولایتمداری آن‌ها تا پای شهادت بوده است. ما نیز باید همچون شهدا تا پای شهادت از حریم ولایت دفاع کنیم.وی افزود: شهدای غواص در زمان حیاتشان هم بوی ویژه‌ای از بهشت می‌دادند، چراکه لباس غواصی در شب عملیات لباس شهادت بود. سومین ویژگی مشترک شهدا مقاومت تا آخرین نفس و آخرین قطره خون بوده است. ما باید از شهدای غواص آزادگی را بیاموزیم، چراکه آن‌ها نیز این ویژگی را از جوان رشید حضرت امام حسین (ع) آموختند.

36-173

سیداحمد خاتمی تاکید کرد: دشمن در پی آن است که ملت ایران را به ذلت برساند و تحقیر کند ولی ملت عاشورایی و کربلایی ما تحقیرناپذیر است و فریادش همان فریاد هیات من الذله خواهد بود. مدام گروه 1+5 و بویژه آمریکای جنایتکار تکرار می‌کنند که هر زمان و هر لحظه که خواستیم از مراکز نظامی ایران بازدید خواهیم کرد اما این نادان‌ها یعنی آمریکایی‌ها نمی‌دانند که مراکز نظامی ناموس یک ملت هستند و ملتی مانند ایران اجازه ورود نامحرم به حریم ناموس خود را نخواهد داد.امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امشب آمده‌ایم با شهدای غواص بیعت کنیم، تاکید کرد: ما باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم و تا آخر پای انقلاب اسلامی‌مان بایستیم. آن‌ها مدام به اشکال مختلف ملت ما را تحقیر و تهدید می‌کنند و می‌گویند که گزینه‌های نظامی روی میز است. به آنها می‌گویم که ملتی که مرگ را ترسانده است، از چه می‌ترسانید؟ ما ایستادگی و شهادت را از شهدا آموخته‌ایم.

وی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: در این گردنه حساس تاریخی، ملت ایران همچنان ادامه‌دهنده راه شهدا خواهند بود و مقام معظم رهبری را همراهی خواهند کرد. توافق خوب و عزتمند را می‌پذیرند ولی هرگز زیر بار توافق ذلت آمیز نخواهند رفت.این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار کرد: تشنگی، ویژگی شهدای غواص و امام حسین (ع) است اما حادثه عاشورا و عملیات کربلای 4 دو ویژگی متفاوت دارند؛ نخست اینکه امام حسین (ع) و یارانش سه روز زیر آفتاب بودند و دیگری اینکه قدم‌هایشان زیر سم اسب‌ها ماند.به گزارش ایسنا، در بخش دیگر از این مراسم، حاضران شعارهایی همچون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «لبیک یا حسین» و «به دست بسته شهیدان قسم، ملت ما نمی‌پذیرد ستم» سر دادند.همچنین در این مراسم شخصیت‌هایی همچون سعید جلیلی، صفار هرندی، حسام‌الدین آشنا، محمدرضا عارف،‌ غلامعلی حداد عادل، محمود نیلی احمدآبادی، سرهنگی و فرجی دانا حضور داشتند.