ناصری نژاد : خوزستان نباید به فرصتی برای اشتغال نیروهای غیر بومی تبدیل شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت:این استان نباید به فرصتی برای اشتغال نیروهای غیر بومی تبدیل شود چرا که اولویت استفاده از ظرفیت های موجود در استان با نیروهای بومی است. به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید ناصری نژاد چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه بر تعامل هرچه بیشتر مسئولان استان با رسانه ها […]

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت:این استان نباید به فرصتی برای اشتغال نیروهای غیر بومی تبدیل شود چرا که اولویت استفاده از ظرفیت های موجود در استان با نیروهای بومی است. به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید ناصری نژاد چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه بر تعامل هرچه بیشتر مسئولان استان با رسانه ها تاکید کرد و گفت:ارتباط مسئولان با رسانه های یکی از راهکارهای اصلی توسعه و پیشرفت استان است چرا که رسانه ها به عنوان زبان مردم می توانند مسائل و مشکلات شهرها و روستاها را به خوبی به گوش مسئولان برسانند.

82106604-70785318

وی همچنین به بحث تردد خودروهای اروند درسطح استان اشاره کرد وافزود: موضوع تردد خودروهای اروند کمترین مطالبه مرم خوزستان است و باتوجه به پیگیریهای مجمع نمایندگان استان در آن زمان و پیگیری های جدی استاندار خوزستان این حق مسلم در اختیار مردم استان قرار گرفت و تا آنجا که در توان داریم اجازه گرفتن این حق از مردم استان را نخواهیم داد. رئیس مجمع نمایندگان خوزستان انتخاب استاندار بومی را از دیگر اولویت های این مجمع برشمرد و گفت: مجمع نمایندگان استان همواره بر انتخاب استاندار بومی توسط دولت را از دیگر مطالبات خود از دولت می داند اما رفتن استاندار خوزستان در زمانی صورت گرفت که در بین جابه جایی مجلس نهم با دهم بود و همین امر مدیریت زمان را برای ما کند کرد. وی بیان کرد: باتوجه به پیگیری صورت گرفته تاکنون انتخاب استاندار غیر بومی منتفی شده و امید است در ادامه بتوانیم با تعامل با دولت یک استاندار پرتوان با توان اجرایی بالا را برای استان انتخاب کنیم.

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت: برخی ها معتقد بودند مدتی پیش استاندارغیر بومی برای خوزستان منصوب شده و نخستین شکست مجمع نمایندگان استان رقم خورده است اما انتخاب استاندار حق دولت است و تنها خواسته ما توجه به نظر مردم استان بوده که تاکنون نیز محقق شده است. وی به مشکلات بیکاری در سطح استان اشاره کرد و گفت: مشکلات اشتغال در استان دیگر غیر قابل تحمل است چرا که در شهرهای استان آمار بیکاری بالا رفته و این آمار در شهرستان شادگان به حدود 42 درصد رسیده است که یک آمار نگران کننده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: یکی دیگر از دغدغه های ما در این خصوص بکارگیری نیروهای غیر بومی در ادارات و شرکت های استان است که می تواند در سال های آینده مشکلات جدی را برای استان ایجاد کند. حجت الاسلام ناصری نژاد همچنین از محدودیت های موجود در بنادر استان انتقاد کرد و گفت: در بنادراستان ظرفیت بالایی برای اشتغال وجود دارد اما محدودیت هایی که در واردات و صادرات این بنادر صورت می گیرد تا اندازه زیادی چرخه اقتصادی در این بنادر را کند کرده است در حالی که در سایر استان ها این محدودیت ها وجود ندارد. وی همچنین حاشیه نشینی را یکی دیگر از مشکلات استان خوزستان برشمرد و گفت: توسعه کلانشهر ها و مشکلات معیشتی خانوارها باعث شده برخی ها به سمت حاشیه ها بروند که این امر مختص استان خوزستان نیست و در بسیاری از استان ها وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی مهاجرت مردم استان به کلانشهراهواز و حاشیه ها، بحث خشکسالی و کمبود آب است.

نماینده مردم شادگان در مجلس تقویت شهرداری های، مراکز خدمات رسانی آب و فاضلاب، توسعه آسفالت، ارتقای سطح درمان در روستاها و ایجاد اشتغال را از جمله راهکارها برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاهای سطح استان برشمرد. وی همچنین با انتقاد از سازمان آب و برق خوزستان گفت: در زمان حاضر در رودخانه های مارون، جراحی و کارون، مشکلاتی وجود دارد و سازمان آب و برق خوزستان نیز ممنوعیت کشت تابستانه را به کشاورزان استان اعلام کرده درحالی که اگر محدودیت وجود دارد ، آب خوزستان با چه توجیهی به بخش های دیگرمنتقل می شود و اگر هم منابع آبی زیاد است پس باید اجازه کشت به کشاورزان داده شود.