دهداری پور : هفته فرهنگی خوزستان ، آذرماه امسال در برج میلاد تهران برگزار می شود

دبیر هفته فرهنگی خوزستان از برگزاری هفته این استان در آذرماه امسال خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۴ کارگروه پیش بینی و تشکیل شده است. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهداری پور ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چند ماهی است که به همت کمیسیون اجتماعی کلانشهرها و […]

دبیر هفته فرهنگی خوزستان از برگزاری هفته این استان در آذرماه امسال خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۴ کارگروه پیش بینی و تشکیل شده است. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهداری پور ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چند ماهی است که به همت کمیسیون اجتماعی کلانشهرها و حمایت ویژه شجاع پوریان کلید این کار زده شده است. وی افزود: شهرداری تهران به منظور معرفی فرهنگ های مختلف کشور برنامه هفته های فرهنگی استان ها را چند سالی است شروع کرده که حدود ۱۰ هفته فرهنگی تاکنون در تهران برگزار شده و امسال نیز یکی از استان ها خوزستان خواهد بود.

iCoff_ee-Arabic-Coffee

دبیر هفته فرهنگی خوزستان تصریح کرد: خوزستان در حوزه فرهنگی، اقتصادی و صنعت ویژگی های منحصر به فردی دارد و به خاطر تمدنی هفت هزار ساله و اولین فرهنگ و تاریخ تمدن بشری بسیار حائز اهمیت است. مدیر امور مناطق و سازمان های شورای عالی فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: این استان از لحاظ فرهنگ، اقتصاد، صنعت، ورزش و دفاع مقدس شاید ویژگی های بارزتری نسبت به سایر استان ها داشته باشد، به همین دلیل اهمیت کار خیلی بالاست. وی گفت: هفته فرهنگی کار معرفی استان ها به لحاظ فرهنگی، فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری، ورزشی، نشست های علمی که در طول هفته فرهنگی برگزار می شود را بر عهده دارد.

دهداری پور اضافه کرد: این هفته، هر شب متعلق به چند شهرستان از استان خوزستان خواهد بود که با تولید محتوا به معرفی بخش های مختلف از جمله در زمینه فرهنگی، علمی و اقتصادی می پردازند. وی عنوان کرد: این اقدام، تابلویی است از معرفی استان خوزستان برای شهروندان تهرانی و به تبع آن با توجه به اینکه فضای رسانه ای مطلوبی خواهد بود ظرفیتی برای معرفی خوزستان شاید به تمام دنیا باشد.

دهداری پور بیان کرد: در همین راستا ۱۴ کارگروه پیش بینی و تشکیل شده و رؤسای کارگروه ها انتخاب و احکام آنها صادر شده است. کارگروههای تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی، نمایشگاه ها، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، دفاع مقدس و مفاخر، اقوام، سازمان های مردم نهاد و شهرستان ها، سرمایه گذاری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، محیط زیست و آب، کشاورزی، نفت و انرژی تعیین شده و جلسات متعددی را برگزار کرده اند.

دبیر هفته فرهنگی خوزستان با اشاره به نامحدود بودن تعداد اعضای کارگروه ها گفت: حضور استاندار در جلسات کارگروه این هفته فرهنگی خود الزامی برای فعالیت سایر دستگاه های اجرایی خوزستان خواهد بود. مدیر امور مناطق و سازمان های شورای عالی فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران گفت: در آذرماه امسال این اتفاق مبارک رخ می دهد و امیدواریم که خوزستان را با توجه به ویژگی ها و شأن و منزلتی که در کشور دارد بتوانیم در حد جایگاه فعلی اش به سراسر کشور معرفی کنیم. وی افزود: در صورتی که کار هفته فرهنگی خیلی خوب و قوی انجام شود آن وقت فعالیت دبیرخانه هفته فرهنگی استان در تهران استمرار پیدا می کند. 