محمد مطهري در اهواز : دانش پژوهي با غرور همخواني ندارد

فرزند شهيد مطهري گفت: به اعتقاد استاد شهيد مرتضي مطهري، دانش پژوهي و علم آموزي با غرور همخواني ندارد و انسان را به سرمنزل مقصود نمي رساند. به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد مطهري دوشنبه در نهمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري در سرسراي شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اظهار كرد: به اعتقاد آن […]

فرزند شهيد مطهري گفت: به اعتقاد استاد شهيد مرتضي مطهري، دانش پژوهي و علم آموزي با غرور همخواني ندارد و انسان را به سرمنزل مقصود نمي رساند. به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد مطهري دوشنبه در نهمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري در سرسراي شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اظهار كرد: به اعتقاد آن شهيد گرانقدر ، قدرت و ثروت زياد و علم براي انسان غرور مي آورد ولي غرور از قدرت و ثروت به علت فراواني است اما مغرور شدن از علم به علت كم بودن آن ايجاد مي شود.

82049047-70676734

وي افزود: شهيد مطهري بسيار بااستعداد بود اما ذره اي غرور در ايشان ايجاد نشده بود و وي هميشه توجه داشت علم به غرور منجر نشود. حجت الاسلام مطهري ادامه داد:افراد با روحيه علمي و اهل تحقيق و پژوهش، وسعت ندانسته ها را درك مي كنند و نسبت به اطلاعات و آگاهي هاي خود مغرور نمي شود. فرزند شهيد مطهري تصريح كرد: استوانه هاي علمي از جمله پروفسور حسابي و سميعي به علت داشتن روحيه دانش پژوهي و علم زياد فروتن هستند و هيچ گاه دچار غرور نشدند. وي با اشاره به اينكه غرور ممكن است هريك از رشته هاي علمي از جمله پزشكي ظاهر شود خاطرنشان كرد: پزشكان واقعي هيچ گاه دچار آفت غرور نمي شوند زيرا پزشكي وسيله اي براي خدمت به مردم است. حجت الاسلام مطهري اضافه كرد: شهيد مطهري و پيامبراسلام (ص) در تشبيه شدن به طبيب اشتراك دارند به صورتي كه پيامبرمانند طبيبي به دنبال بيماران روحي مي رفت، شهيد مطهري نيز در حد خود به اين موضوع توجه داشت.

فرزند شهيد مطهري اظهار كرد: شهيد مطهري احترام خاصي براي طبقه روشنفكر قائل بود و برخي كتاب هاي مهم شهيد مطهري حاصل بحث هاي مطرح شده در جمع پزشكان بود. وي ادامه داد: تجربه نشان داده در زمان مطرح كردن موضوع هاي اسلامي، علاوه بر افراد تحصيلكرده حوزوي، پزشكان و مهندسان نيز توانايي مطرح كردن موضوع هايي را براي غني تر كردن بحث دارند. حجت الاسلام مطهري با اشاره به سه نوع تحول شامل زندگي عادي، فكري و روحي كه هميشه همراه ما هستند گفت: تحولات فكري به اين معني است كه هر روز ذهن ما درخصوص مسائل مهم در حال استدلال است كه گاهي بر زبان هم جاري نمي شود.

فرزند شهيد مطهري در خصوص تحول روحي اظهار كرد: زندگي عادي و فكر ما اين است كه روح و نفس خود را بايد تحويل بدهيم و اگر روح ما همراه با مسائل ايماني نباشد خيلي از جوانب دچار مشكل مي شود. وي افزود: حس اجتماعي در جامعه مي تواند ارزشمند باشد و هر رفتار اجتماعي در جامعه به خودمان باز مي گردد و حس و نگاه اجتماعي داشتن باعث پيشرفت جامعه مي شود. حجت الاسلام مطهري تصريح كرد: ما بايد نگاه ديني و اجتماعي داشته باشيم و پشتوانه هاي معنوي و روحي و ايمان به خدا را مورد توجه قرار دهيم.

در اين آيين 11 فرآيند آموزشي شامل شش رتبه اول، چهار رتبه دوم و يك رتبه سوم نهمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري، 13 استاد برتر و 13 استاد بازنشسته عضو هيات علمي در سال هاي 1393 و 1394 نيز مورد تجليل قرار گرفتند. نهمين جشنواره شهيد مطهري دوشنبه ششم ارديبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشكي اهواز برگزار شد و تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي، روش ها و تكنيك هاي آموزشي، سنجش و ارزشيابي و اثربخشي آموزشي، مرجعيت، رهبري و مديريت آموزشي و محصولات آموزشي از جمله محورهاي اين جشنواره بود. برپايي نمايشگاه دستاوردها و محصولات آموزشي از جمله برنامه هاي جنبي اين جشنواره بود