250 طرح آموزشي در خوزستان نيمه كاره مانده است

رييس سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان با بيان اينكه 250 طرح آموزشي در اين استان به دليل نبود اعتبار نيمه كاره مانده گفت:از خيرين مدرسه ساز انتظار مي رود آموزش و پرورش را براي تكميل اين فضاهاي آموزشي ياري كنند. به گزارش ايرنا رضا رضايي روز جمعه در هجدهمين جشنواره خيرين مدرسه […]

رييس سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان با بيان اينكه 250 طرح آموزشي در اين استان به دليل نبود اعتبار نيمه كاره مانده گفت:از خيرين مدرسه ساز انتظار مي رود آموزش و پرورش را براي تكميل اين فضاهاي آموزشي ياري كنند. به گزارش ايرنا رضا رضايي روز جمعه در هجدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان خوزستان در سالن ايثار دزفول افزود:بيش از 70 درصد عمليات ساخت اين طرح هاي آموزشي انجام شده اما به دليل كمبود اعتبار دولتي امكان تكميل آنها و بهره برداري از آنها وجود ندارد.

82045011-70669228

وي ضمن دعوت از خيرين براي تكميل اين طرح هاي آموزشي در استان خوزستان اين استان را يكي از قطب هاي خيرين مدرسه ساز كشور دانست و گفت:تا پايان ارديبهشت ماه بيش از 35 جشنواره خيرين مدرسه ساز در سطح اين استان برگزار مي شود كه اميدواريم شاهد حضور بيش از پيش خيرين در مدرسه سازي باشيم. رضايي افزود:در كل كشور حدود 20 درصد مدارس توسط خيرين در حال ساخت است كه اين ميزان در استان خوزستان به دليل حضور بيشتر خيرين به 25 تا 30 درصد رسيده است. وي ضمن تقدير از حضور خيرين در جشنواره هاي خوزستان گفت:دزفول قطب بزرگ خيرين خوزستان است كه با تلاش خيرين تاكنون فضاهاي آموزشي استانداردي در اين شهرستان ساخته شده است.

رييس سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان اظهار كرد:شرايط اقتصادي كشور به گونه اي است كه خيرين بايد به دليل كمبود اعتبار در بخش مدرسه سازي بيشتر ورود كنند لذا حضور خيرين در سالهاي اخير بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي شود. وي افزود:در سال گذشته با وجود مشكلات اقتصادي فراواني كه در اعتبارات كشور وجود داشت 170 مدرسه در قالب 620 كلاس درس در خوزستان تحويل آموزش و پرورش شد . رضايي به مشكلات مدارس خوزستان اشاره كرد و گفت:در بحث تجهيزات كمك آموزشي از قبيل سامانه هوشمند هنوز هم كمبود داريم و اميدواريم با مشاركت خيرين در سال 95 جشن برچيده شدن مدارس كپري ، خشتي و بخشي از مدارس كانكسي را برگزار كنيم ولي هنوز هم در برخي مناطق مجبور به احداث مدارس چادري هستيم .

محمدرضا سنگري نويسنده و محقق عاشورايي نيز در اين همايش ضمن تبريك ميلاد امام علي (ع) گفت:امام علي (ع) مانند خيرين هميشه در كارهاي خير پيش قدم بودند به گونه اي كه با حفر چاههاي متعدد و كاشت نخل هاي پرثمر به افراد نيازمند كمك مي كردند. وي به خيرين توصيه كرد در انجام كارهاي خير كوشا باشند و زمينه محبت و دوستي اهل بيت(ع) را فراهم كنند . اين نويسنده عاشورايي به خيرين پيشنهاد كرد تنگناهاي آموزشي را شناسايي كنند زيرا بسياري از معضلات اجتماعي نشات گرفته از بيكاري جوانان است و خيرين مي توانند با اشتغالزايي براي جوانان از بروز جنايات در آينده خودداري كنند. وي از خيرين خواست ارتباط خود با مدارس را قطع نكنند و در ساخت كتابخانه و ديگر فضاهاي آموزشي مورد نياز و نيز كمك به دانش آموزان نيازمند ياريگر آموزش وپرورش باشند.

سنگري اظهار كرد:برخي افراد نيازمند به دليل عفت و خويشتن داري اعلام نياز نمي كنند كه خيرين بايد آنها را شناسايي و به آنها كمك كنند. عباس پاپي زاده نماينده مردم دزفول در مجلس نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره اسفنديار پورهنگ خير مدرسه ساز دزفولي گفت:تاثير كار خير در كشور نه تنها در آموزش و پرورش در ديگر حوزه ها هم نمايان شده است و خيرين با الگو گرفتن از خيرين مدرسه ساز به راهسازي نيز روي آورده اند. وي با اشاره به وضعيت راه و جاده هاي روستايي شهرستان دزفول گفت:در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي نيز خيرين دارند ورود مي كنند كه قابل تقدير است. اجراي سرود توسط گروه سرود دبستان دهخدا و مدرسه بوعلي،اجراي موسيقي زنده ، اجراي حركات ورزشي و پخش كليپ از فعاليت هاي خيرين مدرسه ساز از ديگر بخش هاي اين همايش بود. در اين همايش خيرين دزفول ساخت كتابخانه،تجهيز آزمايشگاه،تهيه وسايل ورزشي،تهيه كتاب براي كتابخانه ،هزينه كمك تحصيلي ويژه دانش آموزان نيازمند،تعمير چند واحد آموزشي ، تامين بخاري ، آبسردكن و كولر گازي و نيز پرداخت كمك هاي نقدي را تقبل كردند. در اين همايش همچنين همسر احمد زاده شير از خيرين دزفول قطعه زميني به مساحت 150متر مربع با ارزش 2 ميليارد ريال را براي ساخت كتابخانه به آموزش و پرورش اهدا كرد. در اين آيين تعدادي از خيرين مدرسه ساز دزفول با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شدند.