طرفاوی : حماسه بزرگ جهاد عشایر برای نسل جوان بازگو شود / نقش رسانه‌ها در معرفی هویت مردم خوزستان برجسته است

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: حماسه بزرگ جهاد عشایر باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است. عبدالله طرفاوی روز سه شنبه در آیین تقدیر از فعالان حوزه فرهنگی هنری و رسانه ای در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان […]

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: حماسه بزرگ جهاد عشایر باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است. عبدالله طرفاوی روز سه شنبه در آیین تقدیر از فعالان حوزه فرهنگی هنری و رسانه ای در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: رسالت یک فعال فرهنگی را خداوند در قرآن کریم بیان کرده است و فرموده است کسانی که رسالت های الهی را به مردم منتقل می کنند از هیچکس نباید بترسند ؛ رسالتی برای فعالان سیاسی و فرهنگی وجود دارد که از هیچکس نباید هراس داشته باشند و تنها از خداوند باید هراس داشته باشند.

وی افزود: این نمایشگاه یک پیام دارد و آن ما می توانیم است؛ متاسفانه مسئولان ما از این ظرفیت بهره‌مند نشدند در حالی که این توانایی و ظرفیت تعامل مردم و نظام را به همراه دارد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: در این نمایشگاه از رویکردهای مختلفی از قبیل کتاب، ماکت و نقاشی برای معرفی جهاد عشایر عرب استفاده شد.وی یادآور شد: واقعه جهاد عشایر و این حماسه بزرگ تاریخی را آنگونه که هست باید بازگو کنیم و نیاز است که رسانه ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم آن را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.

طرفاوی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه چهار خواسته داشتیم ؛ رسانه ها و فضای مجازی باید خواسته های ما را به مسئولان منتقل کنند ؛ یک روز ملی باید در کتاب ها و تقویم گنجانده شود.

وی افزود: بزرگانی از جمله شیخ سلمان، شیخ جابر ، شیخ خزعل و تعدادی دیگر از بزرگان تاریخ هنوز آنگونه که باید به جامعه معرفی نشده اند و این رسالت رسانه ها است که به این موضوع بپردازند.

این فعال فرهنگی یادآور شد : باید هویت واقعی مردم ما به نسل‌های جوان شناسانده شود ؛ این افتخار مردم خوزستان است که در ۲۰۰ سال گذشته حماسه آفرین بودند و باید این حماسه های بزرگ به درستی بازگو شود.