فرهنگ ، هنر وادبیات در حال احتضار

تقی آلبوخنفر : وقتی جهل و بی خبری، جامعه ای را از پای درآورد یا شبهه ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم ترین راهکارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است. کتاب و رمان و رساله و جزوه و نمایشنامه و هر نوشته دیگر علمی و فنی و ادبی […]

تقی آلبوخنفر : وقتی جهل و بی خبری، جامعه ای را از پای درآورد یا شبهه ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم ترین راهکارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است.
کتاب و رمان و رساله و جزوه و نمایشنامه و هر نوشته دیگر علمی و فنی و ادبی و هنری میتواند در ارتقای سطح علمی فرهنگی جامعه تاثیر مهم و اساسی داشته باشد .
نرخ پایین مطالعه باعث تأسف و تأثر فرهنگی بوده و بیانگر بیماری فرهنگی جامعه امروز و به تبع آن تولید و باز تولید انواع ناهنجاری‌ها،انحرافات، بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی مانند  اعتیاد، مواد مخدر، الکل، طلاق ، تعصب، خرافات، عقل گریزی، احساس گرایی، عدم تحمل عقاید همدیگر، مخالفت با نقد و انتقاد، دروغ، ریا، تهمت، حمل سلاح وتیر اندازی ، ترور شخصیت، چاپلوسی، ، مادی گرایی، خود اندیشی، عدم خود شناسی،  تبعیض، روابط غیر اخلاقی، تجاوز، دزدی،  عدم رعایت حقوق دیگران و… است.
و در مقابل  تألیف ونشر کتاب و  کتاب خوانی گام مهمی در  راستای ارتقای آگاهی و رشد سطح فکری، اندیشه‌ای، روانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، رفتاری، فلسفی، اخلاقی، شخصیتی و سیاسی افراد جامعه است.
اداره فرهنگ و ارشاد شادگان مدتی به جان فعالیت های فرهنگی هنری هنرمندان و فعالان فرهنگی افتاده مانع اجرای برنامه های آنها میشود و یا به بهانه های مختلف در اعطای مجوز  ومکان به هنرمندان و تئاتریها تعلل و سنگ اندازی میکند.
و در اقدام اخیر که قرار  بود دو رویداد فرهنگی هنری در سطح شهرستان آن هم با هماهنگی قبلی اتفاق بیافتد با لغو مواجه شد ، اجرای یک نمایش برای عموم مردم بعد از طی مراحل سخت بالاخره موافقت اجرا را گرفت و دومی مراسم رونمایی از کتاب مجموعه داستان 《در جستجوی گذشته ای نو 》به قلم سید کاظم قریشی یک روز قبل از مراسم لغو شد .

* بازیگر ، نویسنده وکارگردان تئاتر و تلویزیون