آیت الله کعبی : صنایع کوچک باید از مزیت‌های سرمایه گذاری در خوزستان باشد

صنایع کوچک باید از مزیت‌های سرمایه گذاری در خوزستان باشد.نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت صنایع کوچک و پایین دستی باید از بالاترین مزیت‌های سرمایه گذاری در خوزستان باشد.آیت الله عباس کعبی یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی بسیار خوبی […]

صنایع کوچک باید از مزیت‌های سرمایه گذاری در خوزستان باشد.نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت صنایع کوچک و پایین دستی باید از بالاترین مزیت‌های سرمایه گذاری در خوزستان باشد.آیت الله عباس کعبی یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی بسیار خوبی که در استان وجود دارد باید شرایطی فراهم شود که ریسک سرمایه گذاری در استان پایین بیاید.

وی گفت: برای تحقق این امر لازم است چرخه‌ تولید، باز تولید، توزیع و بازاریابی ، ارتباط با مصرف کنندگان و مشتریان به صورت یک‌زنجیره در استان تعریف شود.

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که یک تولید کننده تمرکز خود را روی تولید داشته باشد و دغدغه‌ای برای مسائل دیگر نداشته باشد اظهار کرد: در خوزستان صنایع تبدیلی می‌تواند به خوبی رشد کند و به بستری برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال تبدیل شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقویت صنایع کوچک در استان می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در بازارهای منطقه‌ایی داشته باشند گفت: لازم است متولیان و فعالان اقتصادی طرح و پیشنهاد برای گسترش صنایع پایین دستی ارائه دهند.آیت الله کعبی تاکید کرد: با کم کردن بوروکراسی‌های اداری شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران به فعالیت در استان تمایل داشته باشند.

در ادامه این‌ نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستات گفت: از سال گذشته تلاش شد سرمایه گذاران بزرگ و هلدینگ‌ها برای سرمایه گذاری در استان ترغیب و جذب شوند تا در صنایع کوچک زود بازده سرمایه گذاری کنند.علی مهدی پور افزود: اشتغالی که صنایع کوچک ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از صنایع بزرگ است ، با این وجود صنایع کوچک بسیار شکننده هستند و باید از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم راه اندازی مجدد واحدهای راکد است اظهار داشت: درگام اول واحدهای راکد شناسایی و عارضه یابی شدند و ۱۲۰ واحد صنعتی که شرایط بازگشت را داشتند احصاء گردیدند.

مهدی پور بیان کرد: در سال گذشته ۹۸ واحدصنعتی راکد در داخل و خارج از شهرک های صنعتی به چرخه تولید باز گردانده شدند و در سال جاری نیز احیا واحدهای راکد نیز با جدیت ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت شهرک های خوزستان با بیان اینکه محصولات تولیدی صنایع کوچک در استان بررسی شدند افزود: بیش از ۱۱۰۰ محصول توسط صنایع کوچک در استان تولید می شود که این تولیدات در حال معرفی به دستگاه‌های مختلف است، از دستگاه تقاضا می شود از محصولات تولیدی استان استفاده کنند.