نشست فوق العاده مجلس ملی ترکیه برگزار شد

 نشست فوق العاده مجلس ملی ترکیه برای بررسی وضعیت چهار وزیر مستعفی کابینه این کشور به درخواست حزب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ امروز چهارشنبه تشکیل شد. به گزارش عصر ما به نقل از منابع خبری ترکیه ، در این نشست که با تنش نمایندگان حزب حاکم و مخالف همراه بود ، معاون رییس مجلس ملی ترکیه […]

 نشست فوق العاده مجلس ملی ترکیه برای بررسی وضعیت چهار وزیر مستعفی کابینه این کشور به درخواست حزب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ امروز چهارشنبه تشکیل شد.

به گزارش عصر ما به نقل از منابع خبری ترکیه ، در این نشست که با تنش نمایندگان حزب حاکم و مخالف همراه بود ، معاون رییس مجلس ملی ترکیه مخالفت خود را با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به علت محرمانه بودن فعالیت های صورت گرفته در مجمع عمومی مجلس اعلام کرد.

این در حالی بود که نمایندگان احزاب مخالف خواستار ارائه گزارشی از بررسی ها و تحقیقات انجام شده بودند.ˈ عاکف حمزه چبی ˈ معاون گروه پارلمانی حزب مخالف جمهوری خواه خلق گفت : حزب حاکم عدالت و توسعه به این خاطر مخالف ارائه گزارشی در باره اقدامات صورت گرفته شد که به خوبی از آن آگاه بود که این امر برای این حزب دردسر ساز خواهد شد.

ˈ اوکتای اورال ˈ معاون رییس گروه پارلمانی حزب حرکت ملی دیگر حزب مخالف در مجلس ملی ترکیه نیز گفت : این امر یک تصمیم نامشروع و یک کودتا در مجلس بود.ˈنورتین جانیکلی ˈ معاون رییس گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه با رد هرگونه اقدامی از سوی این حزب برای سرپوش گذاشتن به فساد مالی در ترکیه اظهارداشت : ما پیش از این خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق در این راستا شده بودیم.

چهار وزیر مستعفی کابینه سابق ترکیه امروز خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق مجلس ملی این کشور برای بررسی اتهامات وارد به خود شدند.ˈاگمن باغیشˈ، ˈظفر چاغلایانˈ، ˈمعمر گولرˈ و ˈ اردوغان بایراکتارˈ وزیران سابق اتحادیه اروپا ، اقتصاد ، کشور و شهرسازی و مسکن ترکیه در پی عملیات فساد مالی و ارتشا در این کشور از سمت های خود استعفا کردند.وزرای سابق کابینه اردوغان امروز خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق ملی این کشور برای بررسی اتهامات وارد به خود شدند.

براساس این گزارش، حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ نیز پس از انتخابات شهرداری ها در این کشور درخواستی در این زمینه تقدیم رییس مجلس ملی ترکیه خواهد کرد.انتخابات شهرداری ها در ترکیه روز دهم فروردین با شرکت احزاب مختلف برگزار می شود.چهار وزیر مستعفی در پی طرح ادعاهای مربوط به فساد مالی آنان و اعضای خانواده شان از سوی دادستانی استانبول در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی و با افشای مکالمات تلفنی آنان مجبور به استعفا شدند.