استارلینک در اندونزی مجوز فعالیت گرفت

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، برای فعالیت در اندونزی، مجوز دریافت کرد.بودی آری سِتیادی، وزیر ارتباطات اندونزی در مصاحبه‌ای، به رویترز گفت: سرویس استارلینک شرکت اسپیس ایکس برای فعالیت به عنوان یک فراهم کننده خدمات اینترنتی برای مصرف کنندگان خرده فروش، مجوز دریافت کرده و با دریافت مجوز «پایانه های بسیار کوچک ماهواره‌ای» (VSAT)، مجوز فراهم […]

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، برای فعالیت در اندونزی، مجوز دریافت کرد.بودی آری سِتیادی، وزیر ارتباطات اندونزی در مصاحبه‌ای، به رویترز گفت: سرویس استارلینک شرکت اسپیس ایکس برای فعالیت به عنوان یک فراهم کننده خدمات اینترنتی برای مصرف کنندگان خرده فروش، مجوز دریافت کرده و با دریافت مجوز «پایانه های بسیار کوچک ماهواره‌ای» (VSAT)، مجوز فراهم کردن شبکه کسب کرده است.

اندونزی، سومین کشور در جنوب شرقی آسیا خواهد بود که استارلینک در آنجا، فعالیت خواهد کرد. مالزی، سال میلادی گذشته، به این شرکت برای فراهم کردن خدمات اینترنتی، مجوز داد و یک شرکت مستقر در فیلیپین، قراردادی را با اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ امضا کرد.
وزیر ارتباطات اندونزی بدون اشاره به ارزش این سرمایه گذاری، گفت: استارلینک به همه الزامات ضروری برای فعالیت تجاری در اندونزی عمل کرده است. این شرکت در ماه جاری، آزمایشی را در نوسانترا که پایتخت جدید اندونزی است، انجام می دهد و پس از آن خدمات استارلینک را راه‌اندازی خواهد کرد. این مقام دولتی افزود: این آزمایش، به مدت یک هفته خواهد بود.

استارلینک در فعالیت خود در اندونزی، برای رعایت مقررات این کشور، با فراهم کنندگان دسترسی به شبکه محلی، همکاری خواهد کرد.دولت اندونزی انتظار دارد استارلینک به مناطق دورافتاده این کشور، خدمات اینترنتی فراهم کند.بر اساس گزارش رویترز، استارلینک که مالک حدود ۶۰ درصد از ۷۵۰۰ ماهواره موجود در مدار زمین است، فضای اینترنت ماهواره‌ای را تحت سلطه خود دارد.