حملات پهپادی اوکراین به داخل روسیه با کمک غرب است

اکونومیست نوشت، اوکراین برای حمله پهپادی به اهداف غیرنظامی روسیه به کمک‌های شناسایی ماهواره‌ای و اطلاعاتی غرب وابسته است.به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این گزارش بر ادعای دولت مسکو درباره اینکه غرب در حملات تروریستی علیه اهداف روسی توسط نیروهای اوکراینی دست دارد، صحه می‌گذارد.اکونومیست به نقل از منابع ناشناس مطلع از برنامه‌های پهپادی اوکراین […]

اکونومیست نوشت، اوکراین برای حمله پهپادی به اهداف غیرنظامی روسیه به کمک‌های شناسایی ماهواره‌ای و اطلاعاتی غرب وابسته است.به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این گزارش بر ادعای دولت مسکو درباره اینکه غرب در حملات تروریستی علیه اهداف روسی توسط نیروهای اوکراینی دست دارد، صحه می‌گذارد.اکونومیست به نقل از منابع ناشناس مطلع از برنامه‌های پهپادی اوکراین نوشت، ظرفیت جنگ الکترونیک و دفاع هوایی گسترده روسیه به این معناست که اپراتورهای پهپاد اوکراینی اغلب به کمک خارجی برای منهدم کردن اهداف در داخل روسیه نیاز دارند.

در این گزارش همچنین آمده است: این کمک‌ها شامل تامین اطلاعات راداری، جنگ الکترونیک و دفاع هوایی و اغلب از سوی شرکای غربی است. بازخورد در مورد موفقیت یک حمله هم از ماهواره‌ها جمع آوری می‌شود.

درحالیکه اوکراین اغلب مدعی است اهداف نظامی را در داخل روسیه هدف می‌گیرد، اما بسیاری از حملاتش بر زیرساخت‌های مدنی و مناطق مسکونی متمرکز است. در جدیدترین مورد از این حملات، یک پهپاد کوچک به یک بلوک آپارتمانی در شهر کورسک برخورد کرده و پنجره‌های آن شکسته شد اما کسی زخمی نشده است.مسکو پیشتر حامیان غربی اوکراین را به تبانی و دست داشتن در حملات تروریستی متهم کرده بود.دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از برخورد یک پهپاد کوچک به ساختمانی در کرملین گفت: ما به خوبی می‌دانیم که تصمیمات در مورد چنین اقداماتی، در مورد چنین حملات تروریستی، نه در کی‌یف بلکه در واشنگتن اتخاذ می‌شود.

به گفته پسکوف، مسکو این حملات را “اقدامات ناامیدانه” می‌داند که برای جبران شکست‌های اوکراین در میدان جنگ انجام شده است.روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که هدف از عملیات پهپادها “تقویت روحیه مردم و نیروهای اوکراین” است و نشان می‌دهد که کی‌یف می‌تواند در بحبوحه حملات متقابل شکست خورده خود به جلو حمله کند.