تسطیح و احیای یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان در دستور کار است

تسطیح و احیای یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان در دستور کار است.مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آبادان در قالب طرح توسعه نخلستان‌های منطقه ۷۰۰ هکتار برای کشت گندم و جو تسطیح، نوسازی و احیا می‌شود. حسن دشتی‌نژاد افزود: با توجه به پیگیری انجام شده طرح جابگزینی نخل‌های بی […]

تسطیح و احیای یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان در دستور کار است.مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آبادان در قالب طرح توسعه نخلستان‌های منطقه ۷۰۰ هکتار برای کشت گندم و جو تسطیح، نوسازی و احیا می‌شود.

حسن دشتی‌نژاد افزود: با توجه به پیگیری انجام شده طرح جابگزینی نخل‌های بی سر در نوآباد اروندکنار در سطح ۳۰۰ هکتار با مشارکت کشاورزان و با هدف توسعه عمران و آبادی این منطقه اجرای می‌شود.

وی به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به ازای تسطیح و جایگزینی هر هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰ درصد خرید نخل خرما از سوی دولت و ۷۰ درصد از سوی صاحبان زمین‌های کشاورزی پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان بیان کرد: آبادی کشاورزی دهستان نوآباد اروندکنار به عنوان مرزی ترین نقطه این خطه، می‌تواند نقطه عطفی در اشتغال‌زایی مردم بومی، توسعه عمران و آبادانی مناطق مرزی و توسعه و رونق کشاورزی منطقه شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشت راهبردی گندم، ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستایی آبادان برای کشت گندم و جو تسطیح و آماده می‌شود.

دشتی نژاد بیان کرد: این طرح با نظارت جهاد کشاورزی و پس از تکمیل مراحل زیر ساختی اجرا خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز توزیع ۵.۵ تُن گوشت قرمز با قمیت مصوب در سه فروشگاه اشاره کرد و گفت: ۴.۵ تُن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله نیز برای تنظیم بازار در نظر گرفته شده است.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.