صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به مرحله یک چهارم نهایی جهان ؛ ایران ۲ – مکزیک ۱

تیم فوتبال نوجوانان ایران در دیداری حساس و سرنوشت ساز تیم مکزیک را دو بر یک از پیش روی برداشت تا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان صعود کند. تیم های فوتبال نوجوانان ایران و مکزیک از ساعت ۱۵ و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان در هند […]

تیم فوتبال نوجوانان ایران در دیداری حساس و سرنوشت ساز تیم مکزیک را دو بر یک از پیش روی برداشت تا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان صعود کند. تیم های فوتبال نوجوانان ایران و مکزیک از ساعت ۱۵ و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان در هند برابر یکدیگر قرار گرفتند.این دیدار در حالی برگزار شد که تیم ایران به عنوان صدرنشین گروه سوم برابر مکزیکی قرار می گرفت که در گروه اول سوم شده بود.

تیم ایران در این دیدار «محمد غبیشاوی» کاپیتان خود را به دلیل دو کارته بودن در اختیار نداشت.مکزیک در دقایق ابتدایی این نیمه توپ و میدان در اختیار داشت، اما در دقیقه هفتم به دلیل خطای مدافع مکزیکی ها بر روی مهاجم ایران داور یک ضربه پنالتی به سود شاگردان «عباس چمنیان» اعلام کرد. «محمد شریفی» هافبک ایران پشت این توپ قرار گرفت و تیم ایران را یک بر صفر جلو انداخت.چهار دقیقه بعد به دلیل اشتباه مدافعان مکزیک، «الهیار صیادمنش» مهاجم ایران در موقعیتی مناسب قرار گرفت و با استفاده از خروج دروازه بان مکزیک از دروازه، توپ را به شکل چیپ وارد دروازه حریف کرد تا ایران ۲ بر صفر پیش بیفتد.

بعد از این گل عطش بازیکنان ایران برای به ثمر رساندن گل های بیشتر فروکش کرد و مکزیکی ها فرصت کردند تا شانس خود را در نیمه زمین ایران امتحان کنند.«علی غلامزاده» دروازه بان ایران چندین موقعیت مناسب را از مهاجمان مکزیک دفع کرد، ولی در دقیقه ۳۸ «دلاروسا» مهاجم این تیم در حالی که شوت سنگین یکی از بازیکنان این را غلامزاده دفع کرده بود، از غفلت مدافعین ایران استفاده و توپ را وارد دروازه ایران کرد تا اختلاف را به حداقل برساند.نیمه نخست این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود ایران پایان یافت.

با شروع نیمه دوم تیم مکزیک با انگیزه بالا و برای جبران یک گل اختلاف وارد میدان شد و در بیشتر دقایق این نیمه توپ و میدان را در اختیار داشت.در دقیقه ۶۵ حمله بازیکنان مکزیک و شوت محکم بازیکن این تیم به تیرک افقی دروازه ایران اصابت کرد، ولی تبدیل به گل نشد. در دقیقه ۷۴ ضربه ایستگاهی مکزیکی ها می توانست به گل تساوی این تیم برابر ایران تبدیل شود، ولی با اختلافی اندک به بیرون رفت.بازیکنان ایران در این نیمه بیشتر به ضد حملات چشم دوخته و تلاش داشتند تا با دفاعی منطقی از گل های زده در نیمه نخست دفاع کنند.داور در دقیقه ۷۸ «یونس دلفی» یکی از ستاره های ایران در این مسابقات را با کارت زرد جریمه کرد و این بازیکن دو کارته شد و دیدار بعدی ایران را از دست داد.

در ادامه این بازی نفس گیر، صیاد منش مهاجم ایران دو بار و بر روی ضد حملات در دقایق ۸۷ و ۹۰ با دروازه بان حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما در هر دو بار با بی دقتی توپ را به دستان دروازه بان مکزیک کوبید تا تغییری در نتیجه حاصل نشود.تیم ایران در نهایت این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان رساند تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. ایران در این مرحله برابر برنده دیدار تیم های اسپانیا و فرانسه بازی خواهد کرد.