کیانی زاده : رشد ورزش خوزستان در گرو استمرار حضور ورزشکاران در مسابقات بین المللی است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: استمرار حضور نمایندگان استان در مسابقات بین المللی رشد و شکوفایی رشته های مدال آور را در سطوح آسیایی و جهانی برای ما به همراه دارد. به گزارش ایرنا فرامرز کیانی زاده شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه رقابت های بین المللی اسکواش یادواره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در اهواز […]

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: استمرار حضور نمایندگان استان در مسابقات بین المللی رشد و شکوفایی رشته های مدال آور را در سطوح آسیایی و جهانی برای ما به همراه دارد. به گزارش ایرنا فرامرز کیانی زاده شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه رقابت های بین المللی اسکواش یادواره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در اهواز اظهار کرد: باتوجه به این که خوزستان از بعد مدیریت ومنابع انسانی دارای ظرفیت بالایی است، نسبت به سایر استان ها رغبت بیشتری برای میزبانی رویدادهای ورزشی آسیایی، ملی و جهانی وجود دارد.

82344222-71243790

وی افزود: از ظرفیت های خوزستان وجود شرکت های بزرگ و صنعتی است که می تواند به عنوان حامی مالی، بستر مناسب را برای میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ فراهم سازد. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: سابقه یکصد ساله ورزش خوزستان در سطح کشور و جهان، وجود مربیان، داوران و پیشکسوتان متعدد، قهرمانان ارزنده و صاحب نام در رشته های مختلف و وجود قومیت های متعدد زمینه ساز بروز استعدادهای درخشان در این استان است.

وی درخصوص میزبانی مسابقات بین المللی در خوزستان یادآور شد: خوزستان پیش از نیز میزبان شایسته ای به منظور برگزاری مسابقات بین المللی بوکس در چند دوره برگزار و مسابقات وزنه برداری بوده و امید است در رقابت های اسکواش نیز بتوانیم توانایی های خود را در برگزاری رقابت ها به همگان ثابت کنیم. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز با اشاره به نامگذاری این رقابت های بین المللی اظهارکرد: خوزستان به پنج نگین زیبا مزین است که یکی از این شهدای گرانقدر سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی است. عبدالرضا فرجیان افزود: برگزاری این رقابت ها با عنوان شهدا، یاد و خاطره و رشادت های این بزرگمردان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید انقلاب انتقال می دهد. وی ادامه داد: این استان دروازه تشیع و پایتخت دفاع مقدس است و روز به روز بر تعداد این نگین های درخشانش اضافه می شود چرا که امروز خوزستان با تقدیم شهدای مدافع حرم و شهدای حله باز هم دین خود را به اسلام ادا کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان استانی شهادت خیز بوده که جوانان غیوری را به انقلاب تقدیم کرده گفت: جوانان آن دوران پهلوانانی بودند که در عرصه ورزش نیز حضوری فعال داشته واکنون نیز در عرصه های بین المللی شاهد حضور جوانانی هستیم که یاد و خاطره این شهدای والا مقام را زنده نگه می دارند. فرجیان افزود:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ورزش نیز نهادینه شده چرا که راه شهدا در عرصه ورزش نیز در حال تداوم است. آیین افتتاحیه رسمی رقابت های بین المللی اسکواش یادواره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی شامگاه دوشنبه با حضور جمع از مسئولان استانی و کشوری و ورزشکارانی از ایران و 9 کشور در اهواز برگزار شد. رقابت های بین المللی اسکواش با حضور 45 اسکواش ‌باز داخلی و خارجی ازکشورهای ایران، پاکستان،‌ کویت، ‌فرانسه، ‌چک، ‌بلژیک، ‌عراق، هنگ‌کنگ، کره و انگلیس به میزبانی اهواز تا جمعه آینده در حال برگزاری است. شهید سرلشکر اسماعیل دقایقی، زاده بهبهان از فرماندهان تاثیر گذار دوران دفاع مقدس بود که تشکیل و فرماندهی لشکر بدر( لشکر مجاهدین عراقی) در دوران دفاع مقدس از اقدام های شاخص او بود. شهید دقایقی در جریان عملیات کربلای پنج، شهد شیرین شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه خود رسید.