موسی سواری ، مربی نام آوری که تیم ملی دانش آموزی ایران را بر سکوی نایب قهرمانی آسیا نشاند

نایب قهرمانی تیم منتخب دانش آموزی با مربی بی ادعا خوزستان تیم منتخب دانش آموزی زیر 18 سال کشورمان در فینال چهل و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی به میدان رفت .کمتر کسی فکر می کرد موسی سواری سرمربی موفق خوزستانی تیم ملی دانش آموزان کشور بتواند در آسیا تمام قدرت های […]

نایب قهرمانی تیم منتخب دانش آموزی با مربی بی ادعا خوزستان تیم منتخب دانش آموزی زیر 18 سال کشورمان در فینال چهل و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی به میدان رفت .کمتر کسی فکر می کرد موسی سواری سرمربی موفق خوزستانی تیم ملی دانش آموزان کشور بتواند در آسیا تمام قدرت های فوتبال قاره کهن با عده ای جوان گمنام و بی ادعا به عنوان نایب قهرمانی برساند و نگاه ها را به خود جلب کند.

5826

تیمی که با شش بازیکن استان اگر در ضیافت پنالتی ها شانس داشت قهرمان واقعی مسابقات می شد .فوتبال تماشا گر پسند و زیبای تیم ملی کشورمان با مربیگری موسی سواری مربی با دانش خوزستان و بااخلاق بزرگی این مربی را باشاگردانش در آسیا نشان داد و مهم تر اینکه همگان باردیگر به این نتیجه رسیدند مربیان خوزستان و بازیکنانش برزیل کشور هستند. دوتیم قدرتمند ایران و کره جنوبی پس از دونیمه رقابت سنگین و پایاپای بازی را به وقت اضافه کشاندند که در وقت اضافه نیز گلی از خط دروازه ها رد نشد و نهایتا تیم کره جنوبی با نتیجه 6بر 5در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

دوتیم بازی سرعتی .تکنیکی و زیبایی به نمایش گذاشتند و در طول مسابقه مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند. تیم ایران با ترکیب بهزاد جوزق کار.محمدحسین چگینی.علیرضا آقابراری.مهرداد پورابوالقاسم.شاهین عباسیان.نوید حیدری.سیدامیرحسین صفوی.علی طاهران.علیرضا عباسی.امیرحسین یحیی زاده .مجتبی نجاریان بودند. محمدجوادکردونی.بهروز جلالیان. به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شدند. بابک حاج فروش .دانیال کردستانی مصدوم وبهنام بازرگان بعلت 3کارته بودن محروم بود دربازی رده بندی تیم تایلند تیم چین را شکست داد .

به ترتیب تیمهای کره جنوبی . ایران .تایلند و چین مقامهای اول تا چهارم را بدست آوردند. در مراسم اختتامیه مدال بازیکنان و کادر تیم و جام نایب قهرمانی مسابقات توسط فرشید ارمیان رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشورمان اهداء شد. عنوان فنی ترین بازیکن از کره جنوبی. آقای گل مسابقات از تایلند. تیم اخلاق تیم چین میزبان فنی ترین دروازه بان بهزاد جوزق کار از ایران بهترین خط دفاعی مربوط به ایران فقط بایک گل خورده در پایان تیم کشورمان با هدایت موسی سواری سرمربی تیم فوتبال نوجوانان فولاد خوزستان دست به کار بزرگی زد و حقانیت مربیان پایه فوتبال خوزستان را در کشور ثابت کرد.

وی که یک مربی و معلم ورزش است با کمترین امکانات در رقابت با تیم های بزرگ آسیا افتخاری بزرگ را با بازیکنان خوزستانی کسب کرد و با دست خالی خیلی چیزها از جمله استعدادیابی و معرفی فوتبال کشور در رده دانش آموزان به فوتبال آسیا معرفی نمود. این عنوان ارزشمند به موسی سواری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و بازیکنان خوبش نشریه خبر ورزشی خوزستان و مدیریتش صمیمانه تبریک می گوید و امید دارد استاندار خوزستان و مدیر ورزش و آموزش و پرورش استان از موسی سواری سرمربی تیم ملی که یک خوزستانی بادانش تقدیر ویژه از وی و شاگردان ملی پوش خوزستانیش به عنوان قهرمان ملی به عمل بیاورد.