مسی جادویی یا آلمان متحد/فینال جام بیستم

دیدار فینال جام جهانی 2014 بین دو تیم آرژانتین و آلمان عرصه تقابل بهترین بازیکن روی زمین با بهترین تیم فوتبال دنیا است.این بازی که بامداد دوشنبه در ورزشگاه بزرگ ماراکانا برگزار می شود حدود یک میلیارد نفر تماشاچی در سراسر کره خاکی خواهد داشت.مسابقه ای که برای هر دو تیم ارزشی بیش از کسب […]

دیدار فینال جام جهانی 2014 بین دو تیم آرژانتین و آلمان عرصه تقابل بهترین بازیکن روی زمین با بهترین تیم فوتبال دنیا است.این بازی که بامداد دوشنبه در ورزشگاه بزرگ ماراکانا برگزار می شود حدود یک میلیارد نفر تماشاچی در سراسر کره خاکی خواهد داشت.مسابقه ای که برای هر دو تیم ارزشی بیش از کسب جام قهرمانی یکی از معتبرترین رویدادهای ورزشی جهان را دارد.

81234551-5818278

مسی پرچم دار تیم آرژانتین با این قهرمانی به بزرگترین بازیکن تاریخ محبوب ترین ورزش جهان دنیا تبدیل می شود و آلمان می تواند یکی از ناکامی های یک دهه گذشته خود را جبران کند و دوباره بر بام فوتبال جهان بیایستد.دو تیم پیش از این دو بار در فینال جام های جهانی 1986 و 1990 برابر هم به میدان رفته اند. دیدارهایی که جایگاه ویژه ای در حافظه ورزشی هر دو کشور دارد. مسابقه اول با قهرمانی آرژانتین و دیه گو مارادونا به پایان رسید در حالیکه دومی را ژرمن ها بردند. بنابراین هر دو تیم در شرایط کاملا برابری قرار دارند.

ماکسی رودریگز هافبک آرژانتین در این باره گفت: فرقی نمی کند کدام تیم بخت نخست قهرمانی است. هر دو تیم برای رسیدن به نقطه پایان احساس مسوولیت می کنند.برخی بعد از پیروزی 7 بر یک آلمان مقابل برزیل در نیمه نهایی، این تیم را مدعی نخست می دانند در حالیکه آرژانتین بعد از شکست هلند در ضربات پنالتی به فینال رسید.آلمان همچنین در جام جهانی 2010 توانست در مرحله یک چهارم نهایی آرژانتین را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد.

سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتین گفت: آلمان تیم بزرگی است. اتفاقی که برای برزیل افتاد می تواند برای هر تیمی بیفتد. ولی ما بازیکنانی داریم که می تواند در مقابل دروازه حریف خطرناک ظاهر شوند. ما بی دلیل به فینال نرسیده ایم.البته تاریخ زیاد به نفع آلمان نیست چراکه تا کنون هیج تیم اروپایی موفق به قهرمانی در جام جهانی به میزبانی کشورهای آمریکایی نشده است. از دلایل این امر می توان به شرایط آب و هوایی، حمایت اندک تماشاگران و یا موارد دیگر اشاره کرد ولی هر چه هست آلمان تصمیم گرفته این طلسم را بشکند.هانسی فلیک کمک مربی آلمان در این باره اظهار داشت: قرار است در آمریکای جنوبی با تیمی از آمریکای جنوبی بازی کنیم ولی امیدواریم برزیلی ها از ما حمایت کنند. شناخت خوبی از تیم آرژانتین داریم. خیلی با آنها بازی کرده ایم. می دانیم چه چیزی در انتظارمان است.آرژانتین هم شانس قهرمانی دارد البته به شرطی که مسی بهتر از دیدار با هلند بازی کند. مسابه ای که مسی در بیشتر دقایق آن اصلا دیده نمی شد.

بهترین بازیکن چهار دوره جهان در سه مسابقه مرحله گروهی سه گل زد اما در سه بازی مرحله حذفی موفق به زدن گل نشده است. در این دیدارها گونزالو هیگوآین و سرخیو آگوئرو عملکرد مؤثری داشتند اگرچه آرژانتین هم در لاک دفاعی فرو رفته بود.در عوض تیم آلمان بر خلاف آرژانتین، در همه جای زمین خطرناک است و از دروازه بان گرفته تا مهاجم، تیمی بدون نقص است.آلمان به جز بازی نه چندان دلچسبی که برابر الجزایر انجام داد، همواره همانند یک ماشین کامل کار کرده است.توماس مولر مهاجم آلمان گفت: نباید چشم از مسی برداریم. مهم است که متحد بمانیم.آلمان از جام ملت های 1996 تا کنون موفق به قهرمانی در مسابقات مهم نشده است. این تیم فینال جام جهانی و فینال یورو 2008 را باخت و در نیمه نهایی جام های جهانی 2006 و 2010 و یورو 2012 حذف شد.

میروسلاو کلوزه مهاجم آلمان که در بازی با برزیل شانزدهمین گل خود در جام جهانی را به ثمر رساند، تنها بازمانده تیم آلمان از جام جهانی 2002 است.وی گفت: نمی خواهم در یک فینال دیگر بازنده باشم. این بار جام قهرمانی را می خواهم.او بدون توجه به هر نتیجه ای که به دست خواهد آمد، میراث خود را در جام جهانی به عنوان زننده بیشترین گل در این مسابقات بر جای خواهد گذاشت.هرچند مسی هم با قهرمانی آرژانتین به جمع بزرگانی چون په له و مارادونا خواهد پیوست و یا حتی ممکن است بالاتر از آنها قرار بگیرد.