دکتر روحانی: امام تفسیر واقعی انتظار را در نیمه خرداد اعلام کرد / نخواهیم گذاشت معنویت و اخلاق مورد تاخت و تاز قرار گیرد

رییس جمهوری گسترش فساد برای ظهور منجی عالم را نادرست دانست و گفت: امام راحل(ره) تفسیر واقعی انتظار را در نیمه خرداد سال 1342 اعلام کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) این سخنان را بیان کرد.رییس جمهوری افزود: خداوند عنایتی به نظام […]

رییس جمهوری گسترش فساد برای ظهور منجی عالم را نادرست دانست و گفت: امام راحل(ره) تفسیر واقعی انتظار را در نیمه خرداد سال 1342 اعلام کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) این سخنان را بیان کرد.رییس جمهوری افزود: خداوند عنایتی به نظام و این مردم کرد که در فاصله کمتر از 24 ساعت، رهبر معظم انقلاب پرچم مسوولیت این نظام را بر دوش گرفتند و امروز به حمد الله بعد از 26 سال می بینیم مسیر امام، راه وخط امام ادامه دارد و مردم همچنان عاشق این خط و راه و قدردان عزت و آزادی هستند که انقلاب عظیم اسلامی برای آن ها به ارمغان آورد.

81633625-6496988

روحانی با بیان این که امسال 14 و 5 خرداد حال وهوای دیگری دارد و نیمه خرداد با نیمه شعبان مقارن شده است، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی و راه و خط امام تفسیر صحیح و درست از انتظار بود.رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: موضوع مهدویت، موضوع انتظار روزی است که عدالت در سراسر جهان مستقر و حکومت ایده آل اسلامی تشکیل خواهد شد و مردم از ظلم و فساد و تباهی رهایی پیدا می کنند.روحانی با تاکید بر این که اساس این انتظار باید انتظار مسوولانه باشد، اضافه کرد: متاسفانه قبل از نهضت اسلامی برخی انتظار را به گونه دیگری تفسیر می کردند، انتظار به این معنا که حکومت در دوران غیبت حکومت اسلامی یا حتی حکومت مشروع در معنایی ندارد. انتظار به این معنا که می نشینیم و برای ظهورش دعا می کنیم و فساد باید سراسر جهان را فرابگیرد تا در ظهور او تسریع شود.

رییس جمهوری یادآور شد: انتظار با معنای تحریف شده، انتظاری که نتیجه آن رخوت و سستی در جامع باشد، انتظاری که معنایش شیوع منکر در جامعه باشد، اما امام در نپهضت و انقلاب با بیان و عملش تفسیر واقعی را از انتظار داشت.روحانی تاکید کرد: راست و درست است که یک حکومت بی نقص، عادلانه عدالت گستر، حکومتی که سایه عدل را بر سر جهانیان بگستراند، امروز در اختیار ما نیست و باید در انتظار آن منجی باشیم اما اگر 100 در اختیار ما نیست باید در صفر بمانیم؟ اگر بناست یک حکومت بی نقص و ایده آل را در زمان ظهور آن موعود تجربه کند، معنایش این است که امروز دست روی دست بگذاریم و حتی حکومتی که 50-70درصد آن اهداف را استقرار بخشد در پی آن نباشیم؟رییس جمهوری تصریح کرد: امام تفسیر واقعی انتظار را از نیمه خرداد 42 اعلام می کند و می گوید انتظار فرج را از نیمه خرداد کشید. یعنی باید با حضور، ایستادگی و انقلاب مان در برابر فساد و منکرات، قدم به قدم شرایط را برای ظهور آن منجی آماده کنیم.

این خبر در حال تکمیل است