مدیران فسیل شده!

متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد بودیم که خیلی از این مدیران بازنشسته دوست ندارند، صندلی مدیریت خود را رها کنند و خانه‌نشین شوند!.ظاهرن مدیرانی که دوست ندارند صندلی خود را ترک کنن و حب و قدرت صندلی تمام وجودشان را فرا گرفته به صندلی چنان چنگ زده اند و چسب شده اند که ظاهرن با […]

متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد بودیم که خیلی از این مدیران بازنشسته دوست ندارند، صندلی مدیریت خود را رها کنند و خانه‌نشین شوند!.ظاهرن مدیرانی که دوست ندارند صندلی خود را ترک کنن و حب و قدرت صندلی تمام وجودشان را فرا گرفته به صندلی چنان چنگ زده اند و چسب شده اند که ظاهرن با تصویب قانون و دستور ریاست جمهوری هم نمیتوان ان ها از صندلی هایشان جدا کرد !.مطمن هستم که تمامی مدیران حرفشان این است که ما عاشق خدمتیم و دوست داریم با هر سنی برای ایران و مردمش کار کنیم. و دوست نداریم از مردم جدا شویم بله قطعا اینگونه است و ما هم باور میکنیم که شمااینگونه هستید !

یک سوال در ذهن من موج میزند و ان سوال این است مدیرانی که دوست ندارند بازنشسته شوند ایا کارگر یا کارمند بودید باز هم دوست داشتید بازنشسته نشوید !.اگر ملاک خدمت به کشور و مردم بود،شما تا به امروز به اندازه کافی به کشور خدمت کرده‌اید، لطفا صندلی خود را رها کرده و به جوانان و متخصصین هم اجازه دهید که از فرصت خدمت به کشور استفاده کنند. به خدا قسم خدمت فقط در نشستن در صندلی مدیریت نیست.چرا سالهای سال‌‌است که چرخه مدیریت در کشور در حال چرخش بین چند مدیر است حال که قانون منع به کار گیری تصویب شده است چرا از صندلی خود جدا نمی شوید!

چرا اجازه نمیدهید مدیران تازه‌نفس جوان متخصص نو آور و به روز با تفکرات نو وارد صحنه مدیریت شوند و حرف‌های تازه و دست به عمل های جدیدی بزنند و راهکارهای جدیدی را ارائه کنند،ای کاش این قانون شامل وزیران فسیل شده و بی برنامه هم میشد.متاسفانه در بین وزرا هم سالهاست که چرخش ادامه دارد و دائم فقط وزیران مربوطه جایشان عوض میشود و هیچگاه شاهد این نبوه ایم که وزرا حرف یا برنامه جدیدی برای گفتن داشته باشند و هر وزیری بر سر کار می اید راه و روش وزیر پیشن را در پیش میگیرید و این خود افتی است در بحث مدیریتهای کلان .ما نمیگویم که وزرا و مدیران عزیز کلا از صحنه دور شوند . مدیران بازنشسته می‌توانند به عنوان مشاوران مدیران جوان را همراهی کنند و به آنها برای پیشبرد و ارتقا کیفت خدمت به مردم را یاری دهند

البته این را هم عرض کنم که مشاوران جدید که همان مدیران بازنشسته هستند هیج احتیاجی به حقوق ندارد. چون آنها حقوق بازنشستگی خود را می‌گیرند. و از دریافت حقوق بی نیاز میباشند !.البته این را هم بیان کنم که آنها می‌توانند به بخش خصوصی بروند و در بخشهای خصوصی از تجربیات چندین و چند ساله خود استفاده و به اشتراک بگذارند.امیدواریم این مدیران به قانون احترام بگذارند و به دنبال راه‌هایی برای دور زدن این قانون نباشند.شنیده شده است که خیلی‌ها در حال رایزنی و غیره …… هستند که میزان جانبازی خود را افزایش دهند تا بتوانند همچنان مدیران فسیل شده باقی بمانند و لقب بگیرند و به صندلی چسپنده خود بیشتر بچسبند !

با تشکر

مهرداد پرویزی اذر ۹۷