جاسمِ آتش نشانِ قهرمان اهوازی و نگاه تبعیض آمیز صاحب منصبان!

جنگ آتش نشانان با آتش تمامی ندارد و آنها وقتی در ایستگاه، صدای آژیر را بشنوند، لحظه ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی کنند تا هرچه زودتر برای نجات جان و مال مردم، دل به حادثه بزنند. رشادت های آتش نشانان داستانهای فراوانی دارد که خط بسیاری از این داستان ها را […]

جنگ آتش نشانان با آتش تمامی ندارد و آنها وقتی در ایستگاه، صدای آژیر را بشنوند، لحظه ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی کنند تا هرچه زودتر برای نجات جان و مال مردم، دل به حادثه بزنند. رشادت های آتش نشانان داستانهای فراوانی دارد که خط بسیاری از این داستان ها را ایثار و از خودگذشتگی تشکیل می دهد.و اما داستانی دیگر از آنان :

در روز چهارشنبه ۳ مرداد که مصادف بود با میلاد اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام رضا ( ع ) بود متاسفانه یک شهروند در کوی فرهنگ شهر اهواز ، اقدام به رهاسازی گاز شهری در فضای مغازه لبنیاتی و در صدد آتش زدن خود را داشت که در آن لحظه آتش نشانان جان بر کف در محل حادثه حضور پیدا می کنند و فرمانده عملیات آتش نشانی * جاسم ابو هیثم * برای جلوگیری از آسیب ها و صدمات احتمالی به اهالی و همچنین ممانعت از اقدام صاحب مغازه، با ایثار و از خودگذشتگی مثال زدنی، با شکستن شیشه ها به درون مغازه می رود و در حین اشتعال شعله ها، گرفتار آتش می شود و علیرغم نجات فرد مذکور و در امان نگاه داشتن جان شهروندان، اما خود دچار آسیب و صدمات شدید می شود و پوست بدنش بطور کامل می سوزد.

آتش نشانان غیور و تلاشگر شهر ما از جمله فرمانده جان بر کف جاسم ابو هیثم برای نجات ساکنان این مرز و بوم ، دل به کانونِ آتش می زند تا ایثار را معنای دوباره ببخشد و روح انسانیت را در کالبد جامعه زنده تر کند. جاسم ابو هیثم آتش نشان دلاور شهر ما، در این حادثه از ناحیه دست ، گردن ، سر و صورت آسیب های جدی می بیند و اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی اهواز بستری می باشد و دریغ از حضور یک مسئول استانی جهت دلداری و حمایت بر بالین وی باشد

کار بزرگ ابوهیثم چیزی کمتر از جانفشانی آتش نشانان پلاسکوی تهران و امداد رسانان زلزله کرمانشاه نیست . او خود را به ژرفای شعله های آتش سپرد تا یک محله را از پیامدهای حریق ناجوانمردانه در امان نگاه دارد . جاسم انسانیت را برای همگان تفسیر کرد . آری؛ جاسم ابوهیثم ، نامی دیگر که برای همیشه در تاریخ افتخارات اهواز ماندگار خواهد ماند..

دکترعبدالواحدکعبی

پنجم مرداد ۱۳۹۷