استاندار خوزستان : توسعه فعالیت های هلال احمر طی سال های اخیر مطلوب بوده است

استاندار خوزستان عنوان کرد: لزوم واگذاری اختیارات بیشتر به هلال احمر استان ها/ توسعه فعالیت های جمعیت هلال احمر خوزستان در سال های اخیر مطلوب بوده است / استاندار خوزستان گفت: هلال احمر در سال های اخیر اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه های امدادی، درمانی و اجتماعی انجام داده است و این نکته […]

استاندار خوزستان عنوان کرد: لزوم واگذاری اختیارات بیشتر به هلال احمر استان ها/ توسعه فعالیت های جمعیت هلال احمر خوزستان در سال های اخیر مطلوب بوده است / استاندار خوزستان گفت: هلال احمر در سال های اخیر اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه های امدادی، درمانی و اجتماعی انجام داده است و این نکته مثبتی در کارنامه آن محسوب می شود که با توجه به وسعت فعالیت هایش می توان گفت تمام وزارت خانه ها در این مجموعه جمع شده اند.

photo_2016-07-13_08-18-44

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان در سالن اجتماعات استانداری خوزستان اظهار کرد: فعالیت هایی که هلال احمر انجام می شود در همه بخش ها خلاصه می شود، هلال احمر هم در کارهای فرهنگی فعال است و هم کار اقتصادی می کند و در حوزه جوانان و زنان هم نقش دارد. وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های هلال احمر خوزستان پیگیری لازم را هم در استان و هم در مرکز خواهم کرد، افزود: هر کمکی از دستمان بربیاید دریغ نمی کنیم و آماده کمک به هلال احمر جهت رفع مشکلات هستیم و هر اقدامی که در تهران نیاز باشد انجام شود برای آن پیشقدم می شویم.

دکتر شریعتی با اشاره به آشنایی دیرینه با مدیرعامل هلال احمر استان و تجلیل از فعالیت وی گفت: هلال احمر در همه ابعاد دستی بر آتش دارد و این فرصت خوبی به شما می دهد که بتوانید جامعه را بهتر بشناسید و با نگاه فراگیر تصمیم گیری و سیاستگذاری کنید. استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه استان ها از همه ظرفیت ها استفاده نشده است و به ویژه در حوزه هلال احمر، تمرکز گرایی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: همه منابع و امکانات هلال احمر در مرکز متمرکز شده و تنها فعالیت هایی جزیی به استان ها داده شده است. وی با تأکید بر اینکه باید مرکز اختیارات بیشتری را به استان ها بدهد، عنوان کرد: تمرکز تصمیم گیری، امکانات و منابع جمعیت هلال احمر در مرکز یک نقیصه مهم است و باید در بحث تمرکز زدایی فعالیت جدی شود. شریعتی ادامه داد: خوزستان با توجه به جایگاه ویژه اش باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و این در حالی است که توجه به خوزستان مورد غفلت قرار گرفته و این مناسب زمانی که می خواهیم در کارهای دشوار پیشگام باشیم نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به روحیه ماجراجویانه نیاز دارد، تأکید کرد: همیشه باید آماده مواجه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی و مقابله با آثار و پیامدهای مخرب آنها باشیم و این می طلبد که همواره گوش به زنگ باشیم تا غافلگیر نشویم. وی با اشاره به حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی بندر ماهشهر و تلاش همه سازمان ها برای اطفاء حریق یادآور شد: در حادثه پتروشیمی به لطف خدا و همکاری های بین بخشی، بلای عظیمی به خیر گذشت و در 6 مورد از حوادث آتش سوزی شبیه حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر تنها راه حل سوختن مواد بوده است و این حوادث می طلبد که همواره دربرابر بلایا آماده باشیم.

photo_2016-07-13_08-18-58 photo_2016-07-13_08-19-15 photo_2016-07-13_08-19-25 photo_2016-07-13_08-19-32