معاون وزير رفاه : اصلاح و روانسازي نظام اداري يك ضرورت است

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين كه اصلاح و روانسازي نظام اداري يك ضرورت است گفت: اگر شرايط براي تغيير و فرهنگ سازي در سيستم اداري فراهم باشد با دولت فناوري اطلاعات در كوتاه ترين زمان هم مي توان كارهاي بزرگي انجام داد. به گزارش ايرنا احمد ميدري عصر پنجشنبه در […]

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين كه اصلاح و روانسازي نظام اداري يك ضرورت است گفت: اگر شرايط براي تغيير و فرهنگ سازي در سيستم اداري فراهم باشد با دولت فناوري اطلاعات در كوتاه ترين زمان هم مي توان كارهاي بزرگي انجام داد. به گزارش ايرنا احمد ميدري عصر پنجشنبه در نشست فرهنگ شهروندي كه باحضور استاندار خوزستان، جمعي از معاونان و مشاوران استاندار و مديران كل برخي از دستگاه هاي مرتبط در اهواز برگزار شد اظهار كرد: بحث بهبود محيط كسب و كار كه حدود 15 سال است در سطح جهان به صورت تخصصي مورد بررسي قرار گرفته است يكي از مباحث مهم براي ارتقاي فرهنگ شهروندي است چرا كه زماني كه شرايط نظام اداري براي ايجاد كسب و كار براي شهروندان هموار شود آن ها نيز بي شك رضايتمندي بالايي از سيستم دستگاه هاي اجرايي خواهند داشت.

82026101-70634827

وي افزود: در برخي اداره ها شهروندان براي گذراندن يك روال اداري بايد از بخش هاي مختلفي عبور كنند و مدت زمان زيادي را در سيستم اداري در انتظار انجام كار بنشينند در حالي كه در برخي از كشورها اين پروسه اداري تنها در چند ساعت انجام مي شود. معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: در دولت تدبير و اميد با اقدام هايي كه در راستاي روان سازي نظام اداري انجام شد رتبه ما در دنيا از 152 به 120 ارتقا پيدا كرد كه وزارت اقتصاد سهم بسزايي در ارتقاي اين جايگاه داشت. وي بيان كرد: در هر جايي كه سيستم اداري مختل است بي شك مردم در اقتصاد غير رسمي مشكلات فراواني براي كسب و كار دارند و به دنبال آن با مشكلات اقتصادي مردم دولت نيز آسيب خواهد ديد و در دريافت ماليات با مشكل مواجه خواهد شد.

ميدري تصريح كرد: مسئولان كشور بايد اراده سالم سازي و روان سازي دستگاه هاي اداري را داشته باشند و لازمه آن فرهنگ سازي است چرا كه خيلي از عادت ها باعث عدم تغيير يك سيستم اداري مي شود و مديران به تنهايي نمي توانند در نظام اداري تغييري ايجاد كنند. وي افزود: برخي مواقع مردم و كاركنان نيز به نوعي با بي اعتمادي مانع تغيير در سيستم و نظام اداري مي شوند در حالي كه اين تغييرعادت و ايجاد يك رويه متفاوت مي تواند انرژي اجتماعي را آزاد كرده و به كمك نخبگان بسياري از مشكلات نظام اداري را برطرف كرد. معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در بسياري از دستگاه ها و ادارات يكي از مشكلات عمده آن ها كمبود بودجه و نيروي انساني است درحالي دولت هاي نفتي تا اين اندازه كه دستگاه ها گله مند هستند با كمبود اعتبار مواجه نيستند.

وي ادامه داد: اگر حركت ها تنها مردمي باشد بي شك باعث نااميدي مردم مي شود چرا كه با نظام اداري دست و پاگير ايجاد اشتغال ميسر نيست بلكه روانسازي مهمترين ركن براي ايجاد رضايتمندي مردم و احقاق حقوق شهروندان است. وي ادامه داد: سالم سازي و روان سازي نظام اداري كشور بي شك در زندگي مردم نقش موثري دارد همانگونه كه در سال هاي گذشته با راه اندازي بخش هايي نظير پليس+10 دولت موفق شد كه مردم را از سردرگمي براي انجام برخي از امور كه زمان زيادي را بايد براي آن صرف مي كردند در بياورد. نشست فرهنگ شهروندي باحضور ميدري معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ، استاندار خوزستان، جمعي از معاونان و مشاوران استاندار و مديران كل برخي از دستگاه هاي مرتبط استان در سالن جلسات استاندار خوزستان برگزارشد و در اين جلسه برنامه هاي مختلف به منظور روانسازي نظام اداري در استان و نحوه خدمت رساني به شهروندان مورد بررسي قرار گرفت.