37 زندانی جرائم غیرعمد خوزستانی در دهه‌فجر آزاد می شوند

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد خوزستان گفت: به مناسبت سی و هفتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد خواهند شد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خوزستان، حجت‌الاسلام «سید قدرت هاشم‌نیا» اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با آغاز دهه‌فجر روند […]

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد خوزستان گفت: به مناسبت سی و هفتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد خواهند شد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خوزستان، حجت‌الاسلام «سید قدرت هاشم‌نیا» اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با آغاز دهه‌فجر روند آزادی این تعداد زندانی انجام می شود. به گفته وی، بیش از 230 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان هستند که برای آزادی آنان 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. این مقام مسئول با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد انگیزه‌ای برای وقوع جرم نداشته‌اند، افزود: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد کمک به مجرمان و تبهکاران نیست و‌حضور این افراد در زندان تبعات ناخوشایندی برای آنها و خانواده شان دارد. وی همچنین اظهار کرد: برای آزادسازی زندانیان بیش از 6 میلیارد تومان رضایت از شاكی ها جلب شده که این مبین وجود فضای اخلاقی و انسانی و پررنگ بودن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه خوزستان است.

حجت‌الاسلام هاشم‌نیا همچنین با بیان اینكه در 10 ماه امسال 230 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران و همچنین صنایع و سازمان‌های استان از زندان آزاد شدند، افزود: از این تعداد 100 نفر به دلیل بدهی مالی‌ 22 نفر به دلیل پرداخت نكردن مهریه و 2 نفر نیز به دلیل پرداخت نكردن نفقه و 106 نفر به دلیل دیه تصادف در زندان بودند. مدیرعامل ستاد دیه با بیان اینکه حدود 60 درصد از این تعداد زندانیان آزاد شده در زندان‌های اهواز و بقیه در زندان‌های شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند، گفت: برای آزادی این 230 زندانی حدود 15 میلیارد تومان شامل 6 میلیارد تومان با جلب رضایت شاکیان‌ 4 میلیارد تومان از صندوق تامین خسارت‌ها و بیمه‌ها، 2 میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی و 2 میلیارد تومان از سوی نیکوکاران و خیران تامین و حدود یک میلیارد تومان نیز از سوی خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است. خیران برای همکاری و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند از شماره حساب 0106230654006 بانک ملی شعبه ممتاز اهواز یا شماره کارت بانک انصار 6273811043822565 به نام ستاد دیه اقدام كنند یا با شماره تلفن 32270799 ستاد دیه استان خوزستان تماس بگیرند.