ابتکار در “ابوهاون” ملاثانی : نیروگاه رامین (ویس) می تواند یکی از عوامل آلودگی هوای اهواز باشد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تلاش ما در دولت این است که همه نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنند البته در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد. معصومه ابتکار در حاشیه مراسم نهال‌کاری در روستای ابوهاون در شهرستان ملاثانی خوزستان، با اشاره به فعالیت نیروگاه برق ویس ( رامین)  و تاثیر آن در آلودگی هوای […]

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تلاش ما در دولت این است که همه نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنند البته در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد. معصومه ابتکار در حاشیه مراسم نهال‌کاری در روستای ابوهاون در شهرستان ملاثانی خوزستان، با اشاره به فعالیت نیروگاه برق ویس ( رامین)  و تاثیر آن در آلودگی هوای اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 93، استفاده از مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های تولید برق کشور30 درصد افزایش داشته است. امسال نیز این مقدار افزایش بسیاری داشته و به نزدیک 60 درصد رسیده است.

IMG-20160104-WA0115

وی افزود: دولت اقدامات خوبی انجام داده تا نیروگاه‌ها کمتر از سوخت‌های سنگین مانند مازوت و گازوئیل استفاده کنند. این اقدامات ادامه دارد تا زمانی که بتوانیم همه نیروگاه‌ها را در همه فصول سال از گاز طبیعی بهره‌مند کنیم. ابتکار ادامه داد: همچنین برنامه دولت به سمتی پیش می‌رود تا نیروگاه‌ها با تبدیل شدن به سیکل ترکیبی و افزایش راندمان، کارایی و انرژی خود را افزایش دهند زیرا اکنون راندمان و کارایی بسیاری از نیروگاه‌ها پایین‌تر از حد قابل قبول است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیروگاه رامین در تابستان هم مازوت می‌سوزاند؟ گفت: بعضی نیروگاه‌های کشور نسبتی را بین مازوت و گاز طبیعی دارند و بعضی نیز به طور مطلق مازوت می‌سوزانند. تلاش ما این است که مصرف گاز بیشتر از مازوت شود و تدریجا مازوت حذف شود. نیروگاه رامین هم می‌تواند یکی از منابع آلودگی اهواز باشد و توسعه نیروگاه حتما باید با تایید محیط زیست انجام شود.

طرح نهال‌کاری روستای ابوهاون از مجموعه طرح‌های کاهش آلودگی هوا با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد. روستای ابوهاون از توابع شهرستان باوی در شمال شهرستان اهواز قرار دارد