حاشیه و متن معارفه رییس جدیدثبت اسناد خوزستان / انتقاد شیوخ عرب نسبت به عدم بکارگیری مدیر بومی

آیین معارفه مدیر جدید اداره ثبت اسناد و املاک خوزستان که پیش از ظهر امروز انجام شد همراه با حاشیه نیز بود.در این مراسم و پس از سخنرانی های معمول و بیان مطالب از سوی تویسرکانی رییس سازمان ثبت و ئاسناد کشور و افشارنیا رییس کل دادگستری ،حجت الاسلام حسن زاده بشدت از مساله انتقال […]

آیین معارفه مدیر جدید اداره ثبت اسناد و املاک خوزستان که پیش از ظهر امروز انجام شد همراه با حاشیه نیز بود.در این مراسم و پس از سخنرانی های معمول و بیان مطالب از سوی تویسرکانی رییس سازمان ثبت و ئاسناد کشور و افشارنیا رییس کل دادگستری ،حجت الاسلام حسن زاده بشدت از مساله انتقال آب کارون انتقاد کرد و همچنین در حاشیه نیز برخی سردفتر داران و شیوخ عرب حاضر در جلسه با صدای بلند نسبت به عدم بکارگیری نیروهای بومی بویژه در مدیریت کلان این سازمان بشدت منتقد بودند.

در این مراسم امام جمعه موقت اهواز گفت: انتقال آب کارون نگرانی کاهش و از بین رفتن فعالیت کشاورزی را در خوزستان به دنبال دارد. حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان در محل تالار شرکت ملی حفاری اهواز اظهار کرد: با انتقال آب کارون این نگرانی وجود دارد که در اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری در خوزستان نیز مشکلاتی ایجاد شود.

وی گفت: اجرای عدالت و توسعه در خوزستان بسیار اهمیت دارد چرا که خوزستان منابع زیادی در بخش های نفت ، گاز ، آب و بسیاری منابع دیگر دارد و از این رو کار ثبت اسناد در خوزستان از حساسیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اهمیت ثبت اسناد در تمامی بخش ها عنوان کرد: ثبت اسناد در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و حفظ اموال عمومی بسیار اهمیت دارد و تبدیل ثبت اسناد به صورت الکترونیکی فعالیت در این حوزه را دقیق تر و سریعتر می کند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: منابع نفتی تنها برای خوزستان نیست و با این وجود باید به خوزستان در کنار تحمل سختی هایی که در فعالیت های نفتی دارد اعتباری از درآمد نفت در نظر گرفته شود و با توجه به این مهم باید رعایت عدالت و اولویت بندی در خوزستان انجام شود.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک خوزستان نیز اظهار کرد: هم اکنون21 واحد ثبتی در خوزستان خدمات ثبتی را ارایه می دهند.مهدی اقبال گفت: بالغ بر 334 دفتر خانه اسناد رسمی، 124 دفتر ازدواج و 98 دفتر طلاق نیز در خوزستان فعال هستند.وی افزود: پارسال یک میلیون و 700 هزار هکتار زمین در خوزستان برای تعیین حدود در قالب طرح کاداس تعیین تکلیف شد، و کاداس روستایی 92 درصد و کاداس زراعی 74 درصد به صورت الکترونیکی انجام شد.

طرح کاداس یا کاداستر برای حفاظت و حمایت قراردادن زمین های شهری مزارع ، باغات و… ، و جلوگیری از جعل و سوء استفاده برخی افراد، زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا می شود.

در این آیین تعداد زیادی از دفتر داران و کارکنان ثبت اسناد و املاک خوزستان و برخی سران شیوخ عرب و بختیاری نیز حضور داشتند.در این آیین یکی از کارکنان دفترخانه های خوزستان خطاب به رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این گلایه را کرد که چرا از نیروهای کاردان بومی خوزستان برای حکم مدیرکلی ثبت اسناد و املاک خوزستان استفاده نشد که با سکوت آقای تویسرکانی همراه بود.