افزایش 150هزار تومانی حقوق معلمان/مجوز مجلس برای خرید صندلی‌های خالی مدارس غیردولتی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه “واگذاری” را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی  درباره سرانجام طرح […]

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه “واگذاری” را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی  درباره سرانجام طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس با این طرح اظهار کرد: استفاده از عنوان “واگذاری” اشتباهی بود که اتفاق افتاد.

66

وی افزود:‌ هیچ نوع واگذاری اتفاق نمی‌افتد؛ مدرسه را به شخصی نمی‌دهیم، بلکه از عده‌ای که در امر تعلیم و تربیت تخصص دارند می‌خواهیم به ما کمک کنند.معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این امر بدون پرداخت حق الزحمه و بهای آن امکان پذیر نیست گفت: ما در ازای حق الزحمه، مدارس را به آنها اجاره می‌دهیم، بنابراین آموزش و پرورش مدارس را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند.ناصری اعلام کرد: این موضوع را در مجلس هم مطرح کردیم و اکنون مجلس مجددا اجازه خرید خدمت از بیرون را به ما در تبصره دیگری داده است و می‌توانیم امر آموزش را در قبال پرداخت حق الزحمه از اشخاص کاربلد این امر، بخریم. در مقابل یا وجه می‌پردازیم و یا مدرسه را اجاره خواهیم داد.

استفاده از عنوان “واگذاری مدارس” به بخش خصوصی اشتباه بود

وی افزود: در این خصوص هم می‌توانیم صندلی خالی مدارس غیردولتی را خریداری کنیم و هم آنکه از اشخاص بیرون از آموزش و پرورش خرید خدمت کنیم.معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس جلوی واگذاری را گرفته است عنوان کرد: معنای واگذاری آن است که مدرسه را به بخش خصوصی بدهیم. استفاده از لغت “واگذاری” اشتباه بود. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.ناصری در ادامه با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان همین هفته به مجلس می‌رود اظهار کرد:‌ اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌تواند در ارتقای وضعیت معیشتی معلمان تاثیرگذار باشد، در این صورت حداقل 150 هزار تومان به کف حقوق معلمان افزوده می‌شود.