فرمانده قلب ها

دکتر محمد سبحانی : سردار سلیمانی با سلوک ونحوه زندگی خود، شخصیتی ایجاد کرد که این شخصیت می تواند برای بسیاری از افرادی که واقعا دلشان برای مملکت، جوانان و آینده کشور می تپد، الگو باشد. این شخصیت به گونه ای بود که هم در زندگی و هم در شهادت وی باعث خیرات و برکات […]

دکتر محمد سبحانی : سردار سلیمانی با سلوک ونحوه زندگی خود، شخصیتی ایجاد کرد که این شخصیت می تواند برای بسیاری از افرادی که واقعا دلشان برای مملکت، جوانان و آینده کشور می تپد، الگو باشد. این شخصیت به گونه ای بود که هم در زندگی و هم در شهادت وی باعث خیرات و برکات بسیار زیادی برای کشور بخصوص مردم منطقه وکشورهای جبهه مقاومت شد.

شهیدحاج قاسم با داشتن شخصیت فرماندهی بالاو قبول خطر و برداشتن گام های بلند در صحنه نبرد از ویژگی‌های شخصیتی و فرماندهی وی بود. سردار دلها به فرماندهی نزدیک قائل بود نه در شرایط عادی جنگ بلکه در صحنه‌های پرخطر جنگ حضور می‌یافت و تدابیر را اعمال می‌کرد. در دکترین ارتش و سپاه ما و ادبیات فرماندهانی، چون حاج قاسم رسیدن به هدف و پیروزی مطرح است.

سردارشهید در زبان، ادبیات و فرهنگ بود که با مجموعه از رفتارهایش افراد را جذب می‌کرد. او می‌توانست مجموعه‌ای از سلیقه‌ها و ادبیات را در خود داشته باشد و از آن در راستای مقاومت استفاده کند شخصیت سردار شهید مهمترین عامل در بکار گیری این مجموعه‌ها شجاعت و شهامت وی بود که برای رسیدن به هدف وی را کمک می‌کرد.

فرماندهی بر قلب‌ها از ویژگی ذاتی شهید سلیمانی است. افراد با قلب و عشق خود از فرمانده فرمان می‌پذیرفتند و سختی‌ها را احساس نمی‌کردند. استقامت در شرایط سخت بود که حاج قاسم به آن عمل می‌کرد.

شهادت سپهبد سلیمانی نشان داد که سردار در دل مردم جا داشته وامیدواریم عشق به شهید سلیمانی منجر به این شود که اختلاف ها، کمرنگ تر و به جای آن انسجام اجتماعی وملی تقویت شود.وما ادامه دهنده این منهج وسلوک این بزرگ مرد تاریخ باشیم .