حکایت تنبیه دانش آموز و کفاره مالی
شبیب عامریون : گاهی و بندرت که صورت دانش آموزی را نوازش دهم و بر حسب کفاره ای که با خود عهد بستم ، باید در *صندوق صدقات مدرسه کفاره می انداختم ،* یکی از همکاران متوجه بنده شد ، گفتم قصه این*تنبیه دانش آموز =دادن کفاره ، تنبیه مالی برای من. یکی از دانش […]
شبیب عامریون : گاهی و بندرت که صورت دانش آموزی را نوازش دهم و بر حسب کفاره ای که با خود عهد بستم ، باید در *صندوق صدقات مدرسه کفاره می انداختم ،* یکی از همکاران متوجه بنده شد ، گفتم قصه این*تنبیه دانش آموز =دادن کفاره ، تنبیه مالی برای من.
یکی از دانش آموزان که نزدیک ما بود ، شنیدکه من به همکارم چی گفتم، که من هر وقت صورت دانش آموزی را نوازش کنم باید کفاره دهم.
در درس عملی ، مدار سیم کشی کلید تبدیل در سالن مدرسه روی تخته مدار را رسم کردم ، با گچ رنگی .دانش آموزان پایه سوم راهنمایی (نهم فعلی) وسایل کار از جمله تخته ، دو عدد کلید تبدیل ،دوشاخه و مقداری سیم برق، و ابزار های لازم و….. را که قبلاً گروه بندی کرده بودم و در گروه سه نفری سازماندهی شده اند ، را مهیا کرده اند.
به دانش آموز تاکید کردم که بعد از اتمام کار ، هیچ کسی حق ندارد دوشاخه کار خودش را به پریز برق بزند و کارش را امتحان کند..گفتم :همه شنیدید چی گفتم ، دانش آموزان پاسخ دادند ، بلللللهههه
پایان زنگ کارگاه بودیم که یکی از همکاران آمد و گفت : بیایم دفتر مدرسه ، باز به دانش آموزان گفتم بچه ها چند دقیقه تنها باشید و یادآور شدم ،فراموش نکنید. شیطنت نکنید. برق رحم نمی کند.
رفتم دفتر ولی مبادا دانش آموزان شیطنت کنند و دچار برق گرفتگی شوند ، زود برگشتم.سه نفر از دانش آموزان که یک گروه بودند ، دیدم که در کنار پریز برق بودند و یکی از آنها می خواست که دوشاخه را به برق بزند ، *من آرام و آهسته بالای سرِ آن ها رسیدم و اما آنها متوجه حضور من نشدند،* یکی به دومی گفت *نزن به برق* آقای عامریون مگر چی گفت ؟ حالا می فهمه و تنبیه می کنه.ولی دومی گفت :نه عامریون اگر کسی را بزنه کفاره میده باید پول بده . نمی زنه.
بعد از آن، آن ها متوجه حضور من شدند و آهی کشیدند و آرام دست ها شان پایین آمد .
به همه دانش آموزان آنروز ۲۰ دادم ، ولی به آن گروه ۱۹. آقای براجعی دانش آموز خوش نام کلاس میانجیگری کرد ومن به آن گروه هم نمره۲۰ دادم.
شبیب عامریون
روز شنبه ۲۲ آبانماه ۱۴۰۰
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰