نابسامانی بازار کار خوزستان و ناتوانی دولتی ها درمدیریت بخش خصوصی

علیرضا سیلاوی :دولت و شخص ریاست جمهوری دربخش اشتغال و حمایت از تولید کنندگان خوزستانی به کدام وعده خود عمل کرد؟!امروز که استان خوزستان همچون دیگر استان های کشور درگیر ویروس منحوس کرونا می باشد با وضع اسف بار تعطیلی اکثر شغل های کوچک و بزرگ دربخش خصوصی که بامشکل مالی و تامین مواد اولیه […]

علیرضا سیلاوی :دولت و شخص ریاست جمهوری دربخش اشتغال و حمایت از تولید کنندگان خوزستانی به کدام وعده خود عمل کرد؟!امروز که استان خوزستان همچون دیگر استان های کشور درگیر ویروس منحوس کرونا می باشد با وضع اسف بار تعطیلی اکثر شغل های کوچک و بزرگ دربخش خصوصی که بامشکل مالی و تامین مواد اولیه و بخصوص تعطیلی بازار فروش مواجه شده اند.

از سوی دیگر افزایش بی ثبات قیمت ها در بازار مواد اولیه که نوید ورشکستگی شرکت های بزرگ و کوچک را رقم زده است بشارت دولت بوده که حاصلش بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده این استان زرخیز می باشد. متاسفانه دولت پاسخگوی وعده های خود دربخش خصوصی نبوده و این امر باعث شده اکثر کارگاههای تولیدی به سمت ورشکستگی رفته و نیروهای این شرکت و کارگاهها بیکار شده و نهایت امر دردی بر درد مردم اضافه شده.

کم کاری دولت در بخش تجارت داخلی وخارجی و تامین ارز همچنان مشهود تر از گذشته می باشد. افزایش قیمت مواد اولیه و بخصوص بی ثباتی بازار ارز دوعاملی هستند که شرکت های تولیدی را به زانو در آورده. دولتمردان بدانند اگر این آشفته بازار کسب وکار مردم را به خطر سقوط نزدیک کند قطعا دودش به چشم دولت خواهد رفت. مردم خوزستان با این همه توانمندی دربخش صنعت ومعدن و بخصوص تجارت چرا باید این رقم و جمعیت جوان بیکار را در کارنامه خود داشته باشد.دولت کجای این فاجعه را در خوزستان سامان دهی کرده که ما همچنان شاهد بیکاری روز افزون جوانان تحصیل کرده هستیم..