کرونا تا امروز جان ۱۳ هزار و ۶۰۸ ایرانی را گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است. همانند روزهای گذشته استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: گروه‌های آسیب پذیر مثل سالمندان، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر بیشتری از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند. این افراد حتما باید در منزل بمانند و سایر اعضای خانواده و جوانان امور خارج از منزل این افراد را انجام بدهند. اصول فاصله گذاری را نیز حتی در منازل و برای مراقبت از این گروه‌ها باید رعایت کرد.لاری گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک یک مسئولیت اجتماعی است که همه باید در انجام آن مشارکت داشته باشند.