لاریجانی:مدرس فردی منحصر به فرد بود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:شخصیت مرحوم مدرس در ایران نادر بود چراکه وی فردی منحصر بفرد در مجلس و سیاست و سعه وجودی وی همه جانبه نگری بود.علی لاریجانی شنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی به مناسبت روز مجلس اظهار داشت: او فقیهی صاحب نظر بود که نزد بزرگان نجف درس خوانده بود. مدرس اسلام […]

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:شخصیت مرحوم مدرس در ایران نادر بود چراکه وی فردی منحصر بفرد در مجلس و سیاست و سعه وجودی وی همه جانبه نگری بود.علی لاریجانی شنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی به مناسبت روز مجلس اظهار داشت: او فقیهی صاحب نظر بود که نزد بزرگان نجف درس خوانده بود. مدرس اسلام شناس بود و برای سیاستمداران شناخت اسلام مهم است.رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وی فکری راهبردی برای آینده ایران داشت و ما چنین فرد صالح که اسلام شناس و اهل سیاست باشد کم داریم. میرزای شیرازی درباره مدرس حرف های زیادی دارد و می گوید مدرس پاکی اجدادش را دارد و مرحوم نخودکی نیز از وی به شب زنده داری و مراقبت یاد می کند.

لاریجانی یادآورشد: از امام راحل نقل شده که مدرس هوای نفس نداشت و آزاده بود . مرحوم مدرس می گفت وابستگی ندارد. و در سیاست داخلی و خارجی دارای فکری بلند بود و حتی مخالفان وی به این مهم اذعان داشتند.وی تصریح کرد: مدرس در مجلس مطرح می کند که باید کارخانه هواپیماسازی داشته باشیم و درباره ذوب آهن حرف می زند. در سیاست داخلی معتقد به وفاق ملی بود و از حزب بازی و باند بازی تنفر داشت. با حزب مخالف نبود بلکه معتقد بود در مسائل ریز نباید افتراق وجود داشته باشد و این حرف مهمی بود که مدرس می زد.رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز ایران با دوران مشروطه فرق می کند عنوان کرد: مدرس برای سیاست خارجی و حفظ منافع ملی فکر های بسیاری داشت و نگاهش و شخصیتش راهبردی بود.
خبر درحال تکمیل است…