اگر مصلحت رفع حصر است انجام شود/ آتش اختلاف را فوت نکنید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موضوع حصر گفت: اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه های انقلاب نباید به جان هم بیفتند.جهانبخش محبی نیا در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه )‌ مجلس شواری اسلامی در […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موضوع حصر گفت: اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه های انقلاب نباید به جان هم بیفتند.جهانبخش محبی نیا در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه )‌ مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس مصونیت سیاسی قائل هستیم یعنی نمایندگان مجلس دردها و مشکلاتی را می توانند بیان کنند که برای افراد بیرون از پارلمان این ظرفیت تعریف نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه متاسفم از اینکه همکاران از این ظرفیت برای اداره بهتر مملکت استفاده نمی کنند، ادامه داد: بیان کلیشه ها و مطالب تکراری از تریبون مجلس هیچ دردی را از ما دوا نخواهد کرد.نماینده مردم میاندوآب در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: از زبان ملت خطاب به مسئولان کشور می خواهم بگویم که به درد دل مجلس توجه کنند، ما به نمایندگی از ملت می گوییم این مملکت خوب اداره نمی شود، ما از اداره مملکت در همه قوا، منظورم یک قوه نیست، رضایت نداریم، استدعا می کنم برای حل گرفتاری و مشکلات به درد دل نمایندگان توجه کنند.وی با تاکید براینکه جز درد دل از دست نمایندگان کاری بر نمی آید، بیان داشت: مسئولان محترم کشور، در سیاست خارجی و دیپلماسی مشکلات اساسی داریم، هزینه سیاست های خارجی برای ملت ایران به مراتب پر هزینه است و گران تمام می شود دیپلماسی خارجی وحی منزل نیست نیاز به باز اندیشی دارد در بسیاری از مسائل باید بازاندیشی را جدی بگیریم.این نماینده اصولگرا گفت: از وحدت و اجماع می گویم، می خواهیم همه به وحدت برسیم، اما وحدت با چه مبنا و آرایه هایی باید صورت بگیرد؟ در حال حاضر فرزندان انقلاب با یکدیگر با هم مشکل دارند، اتفاق نامیمون و شومی در سال ۸۸ در مملکت اتفاق افتاده، برای مسائل داخلی مملکت و برای مقابله به هجوم خارجی نیاز به وحدت، اتحاد و اجماع داریم.

نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان

محبی نیا ادامه داد: مثلا می گویند عمر و بکر را از حصر بیرون کنید. آقایی هم به حق یا ناحق موضع می‌گیرد، مگر می‌شود جمهوری اسلامی بگوید چون فلانی صحبت کرد که این مساله حل شود،‌ ما باید دست نگه داریم؟ یا کسی از سر نا آگاهی مسئله ای را مطرح می کند که نتوانیم در کشور مسئله وحدت را تعریف کنیم.وی در ادامه افزود: من به نیابت از بخشی از نخبگان و ملت می گویم نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان. به خاطر خدا دست از لجاجت برداریم. ما نزدیک به یک میلیون نفر شهید و آزاده داده‌ایم. بعضی‌ها شرم کنند از اینکه اختلافات را ادامه می‌دهند. شعله آتش خانه مان سوز را فوت نکنید اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه های انقلاب نباید به جان هم بیفتند. نگران انقلا ب و ایران هستم و هیچ نفعی از این مطالب به بنده نمی رسد.نماینده مردم میاندوآب ادامه داد: آقای تاجگردون سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذاریم. چرا یک آقایی هر حرفی می‌زند، هر کاری می‌کند و هر اهانتی می کند و در تمام جلسات هم کنار مسئولین کشور می‌نشیند. یک نفر هم که آداب مخالفت را در محدوده شرع و قانون رعایت می کند، مدام توسری خور است.این نماینده مجلس تاکید کرد: ما شدیدا به اصلاحات قضایی نیازمندیم. اخبار تمدید بازداشت‌ها یا خودکشی‌ها در بازداشتگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.